عمومی

بازگشت تیم ملی به مربی ایرانی؟

ترکیب برخی از نکات نشان می دهد که در صورت جدایی احتمالی اسکوچیچ ، دیگر خبری از مربی خارجی نیست.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: “ما دائماً از فدراسیون محترم فوتبال ، رهبران دوستانه آن گوش می دهیم تا سرانجام اخبار روشنی درباره نیمکت تیم ملی به مردم بدهیم ، از شر همه خلاص شویم ، اما آنچه انتظار داریم بی فایده است. فینال مسابقات مقدماتی جام جهانی از 11 سپتامبر آغاز می شود ، در حالی که ما چشمهایمان را پلک می زنیم ، این یک وضعیت جدی برای ما است ، اما آقایان مشکل ذخیره تیم ملی را توضیح نمی دهند.

دراگان اسکوچیچ که در دور قبل موفق بود ، هنوز در هوا است و رسانه ها دائماً در مورد جانشین احتمالی او حدس می زنند. ما نمی دانیم که در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد ، اما مطمئن باشید این فدراسیون فوتبال است که باید بزرگترین و مهمترین تصمیم را بگیرد. فردا با تصمیم امروز آقایان ، قطعاً افکار عمومی مسئول خواهند بود.

در یک منطقه خارجی؟ بعید به نظر می رسد

بدبینی فدراسیون در مورد ادامه حضور اسکوچیچ در نیمکت ذخیره تیم ملی همزمان با اظهار نظر مهدی طارمی درباره کارلوس کی روش بود. مربی پرتغالی که بعد از ترک کلمبیا هیچ تیمی ندارد. در نتیجه ، برخی حدس زدند که فدراسیون به دنبال استخدام مربی است. حتی جزئیاتی در مورد روند مذاکرات وجود داشت ، اما در پایان ، وزیر ورزش مسعود سلطانی فر بازگشت کایروش را تکذیب کرد. ما می دانیم که فدراسیون هرگز نتوانسته است بدون بودجه دولت مربیان بزرگ خارجی را با موفقیت استخدام کند ، بنابراین به نظر می رسد ما باید پرونده بازگشت مربی پرتغالی را ببندیم. فدراسیون می تواند منتظر تغییر دولت باشد اما این پروژه تا اواسط ماه اوت ادامه خواهد داشت ، بنابراین منطقی نیست. از طرف دیگر ، برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه دیگری که همیشه منتقد فدراسیون بوده ، اکنون برای تیم ملی عمان کار می کند. تیمی که مانند خود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه یافته است. از طرف دیگر ، خطر استفاده از مربی جدید خارجی ناآشنا با شرایط در این مدت کوتاه بسیار زیاد به نظر می رسد. ترکیب این نکات ممکن است نشان دهنده این باشد که در صورت عزیمت احتمالی اسکاچ ، دیگر خبری از مربی خارجی نخواهد بود.

گزینه های ایرانی

در روزهای اخیر ، نام گزینه های ایرانی برای جایگزینی دراگان اسکوچیچ مطرح شده است. به ویژه امیر له لنو و علی دای ذکر شده است. آنهایی که قبل از انتخاب مربی کروات خیلی به نیمکت ایران نزدیک بودند اما در نهایت نتوانستند به این جایگاه برسند (اعم از ممنوعیت کار دایی یا مخالفت سپاهان با جدایی قلعه نویی). اما اکنون اوضاع بسیار متفاوت شده است. اکنون که اسکوچیچ موفق است ، نمی توان تیم را از مربیانی که در همان زمان گزینه هدایت تیم ملی را داشتند ، گرفت. در چنین فضایی از قبل صحبت از پیشنهاد دادن به یحیی گل محمدی است. اگرچه مربی “پرسپولیس” روزهای خوبی را در این تیم سپری می کند ، اما شاید آمادگی هدایت تیم ملی را ندارد. یحیی همیشه از علاقه خود به مربیگری در تیم ملی صحبت کرده است ، اما توسعه این اشتیاق قدیمی امروز می تواند پرهزینه باشد. هرکسی که جایگزین دراگان شود و نتواند در مرحله بعد موفق شود ، تحت فشار جدی قرار خواهد گرفت. “فراموش نکنیم که پرسپولیس کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا از ماه سپتامبر با شروع ماموریت تیم های ملی از سر می گیرد.”

انتهای پیام: