عمومی

دانشگاه و حوزه در الگو سازی تلاش مضاعف کنند

به گزارش پایگاه شبکه اطلاع رسانی :

حجت الاسلام سید ابراهیم رایس امروز پنجشنبه در جمع نخبگان استان زنجان افزود. «همه پروژه‌های نیمه‌تمام باید تکمیل شود، بنابراین اولویت دولت ساماندهی آن پروژه‌ها است، به جز موارد ضروری، فقط همین پروژه‌های نیمه‌تمام. او را تعقیب خواهد کرد.»

رئیس جمهور گفت. موضوع فرهنگ در سراسر کشور باید همیشه مورد توجه قرار گیرد؛ فرهنگیان و فرهیختگان باید برای توسعه فرهنگی در کشور تلاش کنند. فعال سازی اقتصاد فرهنگی فعال شدن اقتصاد فرهنگی دست اندرکاران مسائل فرهنگی در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.

او اعلام کرد. دانشگاه ها و سمینارهای دولتی زنجان و الگوهای نمونه باید تلاش خود را در این زمینه مضاعف کنند و دولت و دستگاه های مسئول تسهیلات و مسائل حقوقی را با راهنمایی، نظارت و حمایت جدی فراهم کنند.

آقای رایس با اشاره به دستاوردها در زمینه واکسن و ارزیابی کادر بهداشت و درمان تاکید کرد. واکسیناسیون و تزریق 100 میلیون دوز واکسن که هنوز ادامه دارد، مایه قدردانی دست اندرکاران است. مراقبت های بهداشتی و این جان مردم را نجات می دهد. که همه تلاش کردند.

او اضافه کرد. ستاد ملی کرونا بر موضوع پرداخت مطالبات و بدهی های کادر درمانی تاکید زیادی داشته است.

رئیس دولت سیزدهم در دهمین سفر منطقه ای خود به زنجان، فعالیت های شاخه های مترقی را بسیار خوب و مفید دانست. مردم نگران نباشند

وی تاکید کرد: نباید محیط زیست آلوده شود، در استان زنجان اقداماتی در این راستا انجام شده است، باید کارهای مشخصی انجام شود.

رایس همچنین به حوزه حقوق زنان اشاره کرد. امروز باید به زنان سرپرست خانوار، سرپرست خانوار، زنان جویای ابزار تولیدی و اقتصادی توجه شود.

او گفت. ما می توانیم زمینه فعالیت اقتصادی، تولیدی و نقش آفرینی را که زنان همیشه در جامعه داشته اند در فضایی آرام ایجاد کنیم.»

رئیس جمهور به الحاق حکم مقام معظم رهبری به شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد. «مساله حفظ کرامت زن و توجه به نهاد خانواده پیوست این مصوبه است که بی شک مورد نیاز شورای فرهنگی است. برای کار. “

حجت الاسلام والمسلمین رایس در مراکزی که بانوان مشغول به کار هستند برای تامین مهدکودک ها اشاره کرد. در قانون جمعیت، دولت باید در این زمینه تلاش کند تا آسایش لازم را برای زنان فراهم کند.

وی با بیان اینکه در تورهای گذشته زنجان به عنوان یک نقطه پشتیبانی آماده در غرب کشور دیده می شد که شامل خدمات، بازرگانی، سردخانه ها می شود تا آنچه مورد نیاز این استان به ویژه این منطقه است را تامین کند.

آقای رایس موضوع صنعت تبدیل را بسیار مهم دانست. راه اندازی صنعت تبدیلی برای استان های مشابه در استان زنجان از برنامه های دولت، کارهای اولیه و قراردادهایی است که برای ایجاد شعب تبدیلی در 83 سال گذشته انجام شده است. روزها اتفاق می افتد.
رئیس‌جمهور همچنین بر توزیع تسهیلات در زمینه‌های عدالت یا آمایش سرزمین در کشور تاکید کرد. بودجه 1401 بر اساس عدالت خواهد بود که رهبری بارها بر اصلاح ساختار بودجه تاکید کرده اند. سند باید مبتنی بر عدالت باشد و محور عدالت، برنامه ریزی فضایی است.

استان زنجان با اشاره به موضوع معادن گفت. مواد در مورد معدن باید مورد تاکید قرار گیرد.

سید ابراهیم رایس با اشاره به موضوع حق آبه در جمهوری اسلامی افزود: در شرق و غرب کشور حق آبه وجود دارد که حق مردم ایران است و در دیپلماسی دولتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اشاره کرد. «سهم اقتصاد کشور در منطقه کافی نیست، این مشکل همه است. خوب، ما می توانیم سهم 20 میلیارد دلاری خود را از تجارت و صادرات منطقه دو برابر کنیم، زیرا تولیدات کشور نیز در منطقه است. منطقه و کشورهای همسایه بازار دارند.

او اضافه کرد. در دیدار با کشورهای مختلف، چه در مراسم تحلیف و چه در اجلاس روز دوشنبه، همه خواهان محصولات ایرانی هستند، به همین دلیل آماده صادرات به ایران هستند.
وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر محوریت تولید در همه عرصه ها افزود: «مساله حمایت از تولید باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دولت سیزدهم گفت. «مایه تاسف است که کارخانه ای که می تواند زمینه اشتغال هزار نفر را فراهم کند، امروز به دلیل برخی مشکلات اداری متوقف شده است، کارخانه ای که می تواند در چند شیفت کار کند تا بسیاری از دغدغه های منطقه را حل کند. «

او ادامه داد. وی ادامه داد: سعی کنیم در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تحول ایجاد کنیم، این تغییر سند دارد که اعلام گام دوم انقلاب است، اما این تغییر یک مرکز تحلیلی می خواهد که به نظر من بهترین است. ” مرکز مغز آن دانشگاه که باید با بازار سر و کار داشته باشد.» باید مرتبط باشد، و صنعت باید در متن گنجانده شود، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال و باید در فعال سازی حوزه های مختلف نقش داشته باشند.
آقای رایس اشاره کرد. من هم در حوزه علم، هم در حوزه دانش و هم در فعالیت های فرهنگی با مردم زنجان ارتباط داشته ام، در کارهای اجرایی می بینم که مردم زنجان آرام نمی نشینند، مسئولیت ما را دو چندان می کند. برای کار و تلاش آنها زمین تهیه می کند و خود منطقه زمین های زیادی را فراهم می کند.

رئیس جمهور گفت. «همه دانشگاه‌های زنجان باید خود را در کنار بازار، اقتصاد، کشاورزی ببینند، وارد این حوزه شوند، چرا ساکنان برخی روستاها با وجود همه شرایط زیربنایی هنوز آنجا نمی‌مانند.
او اضافه کرد. روستایی می گوید زندگی در روستا باید اقتصادی باشد، کشاورزی قابل پیش بینی باشد، محصول به بازار عرضه شود، به فروش برسد، دانشگاه تلاش کند این کارگاه عظیم به نام روستا و برای روستایی روستا فعال شود. جذابیت دارند.

وی تاکید کرد: توسعه خدمات زیربنایی ایجاد شده در 40 سال گذشته قابل تقدیر است. امروز باید کاری کنیم که روستاییان در روستا بمانند و به جایی مثل تهران یا شهر دیگری سرکار نروند.»

رئیس جمهور اعلام کرد. من در جلسات مختلف اعلام کرده‌ام، می‌گویم زمینه‌ها برای گام‌های بلند در کشور آماده است، هیچ تهدید و تحریمی ما را از این گام سازنده باز نمی‌دارد، فرماندهان و رزمندگان به ما یاد داده‌اند که می‌توانیم، می‌توانیم. حاج قاسم سلیمانی در فرهنگ «ما می‌توانیم» است، رهبری هم فرمودند «ما نمی‌توانیم» را برخی القا می‌کنند، این انگیزه ناامیدی است، آرزوی دشمن است.

او تاکید کرد. وی افزود: در واقع عقب ماندگی های موجود را با این حوزه های فعالیت در کشور می توانیم با زیرساخت های موجود جبران کنیم، با جوانان بیش از پیش امیدواریم بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و تعالی پیش ببریم. »:

حجت الاسلام رایس ادامه داد. «بیشتر از همیشه امیدوارم گره ها باز شود، زندگی مردم بتواند از این مشکلات رهایی یابد. نخبگان این کشور هر چه به جلو می رویم کارهای بزرگی انجام می دهند. هر چه مشکلات را بیشتر ببینیم، حوزه های کار و تلاش بیشتر شود، دلگرم تر می شویم.