استان ها

حضور سمن های حوزه جوانان لرستان در دوره آموزشی جهانی اختلالات مصرف مواد مخدر و خانواده هایشان

حضور سمن های حوزه جوانان لرستان در دوره آموزشی جهانی اختلالات مصرف مواد مخدر و خانواده هایشان

دبیر سمن فناوران پایدار آینده خرم آباد از مشارکت این سمن در دوره آموزشی ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد کشوربا موضوع پیشگیری و درمان اختلالات مصرف مواد مخدر در میان کودکان و خانواده‌هایشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه از لرستان؛ دوره آموزشی ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد کشور در خصوص پیشگیری و درمان اختلالات مصرف مواد مخدر در میان کودکان و خانواده‌هایشان با حضور مقامات کشوری و بین‌المللی از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در سالن جلسات هتل همای شیراز برگزار شد.

 برپایه این گزارش ؛ این کارگاه با حضور دکتر امیر عباس لطفی مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرزین رحیم نظری مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد، رضا لشکری مسئول توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و الکساندر فدولوف نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برگزار شد.

امیر عباس لطفی مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش سراسری با سمن‌ها ،اظهار کرد: امروزه چندین هزار سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد در کشور ایران فعالیت دارد که جای خوشحالی دارد و امیدواریم این عزیزان همچنان ادامه دهنده رسالت مبارزه ستاد با مواد مخدر کشور در اقصی نقاط ایران باشند.

الکساندر فدولوف نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد نیز حضور و‌ مشارکت سمن‌های ایران را موجب امیدواری دانست و تاکید کرد: تعدد سمن‌های ایران از حیث سفیران ماهیت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و‌توسعه جامعه‌ای سالم همراستا با اهداف دفتر مبارزه با مواد مخدر و‌جرم سازمان ملل بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با تلاش سمن‌ها شاهد کاهش مصرف مواد مخدر، بیماری ایدز و سایر آسیب‌های اجتماعی در پهنه ایران و جهان باشیم.

در این دوره مروری بر معضل مواد مخدر و روشهای کاهش تقاضا توسط دکتر گلاره مستشاری کارشناس مربوطه این حوزه در دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل ارائه شد.

در ادامه طاهری نخست مسئول برنامه نوجوانان در یونیسف آموزش‌هایی در زمینه نظریه‌های پیشگیری و ارتقای سلامت، معضلات کودکان و خانواده‌های متاثر از اعتیاد، پیشگیری از مصرف مواد مخدر، محیط‌های مداخله و بیان استانداردهایی با تاکید بر کودکان و نوجوانان را ارائه داد.

لازم به ذکر است؛  انجمن روزهای خوب لرستان با مدیرعاملی سرکار خانم نرگس سپه‌وند و موسسه فناوران پایدار با مدیرعاملی رئوف رستمی نیز به نمایندگی از سازما‌ن‌های مردم‌نهاد ورزش وجوانان  استان لرستان در این دوره حضور و مشارکت پررنگی داشتند.

رئوف رستمی مدیرعامل موسسه مردم نهاد فناوران پایدار آینده از سمن های  ورزش و جوانان استان لرستان متولد ۱۳۶۹  خرم آباد  دارای کارشناسی ارشد عمران ،  مدرس دانشگاه ، مدیر شبکه دانش بنیان جوانان استان لرستان است و همچنین  در حوزه اجتماعی و فناوری فعالیت دارد.

انتهای پیام 

خبرنگار : نرگس سپهوند  

 

 

 

 

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف