استان ها

جزییات برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در خراسان رضوی

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) جزئیات برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در خراسان رضوی را تشریح کرد.

سردار علی اکبر افراسیابی امروز 25 آبان ماه در نشست خبری هفته بسیج در جریان مقاومت بسیج مالک اشتر گفت. امروز بسیج حافظ انقلاب، خدمتگزار و پشتیبان مردم است، از ابتدا تا به امروز توانسته در عرصه ها و دوره های مختلف به انقلاب، مردم خدمت کند، توانایی و کارآمدی خود را به نمایش گذاشته است. نظام، جامعه در حوزه های مختلف.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) خبر داد. «در اوایل انقلاب، در آغاز جهاد سازندگی شاهد حضور بسیجیان بودیم، بسیجیان همواره در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب، برای جلوگیری از آن حضور فعال و مؤثر داشته اند. قیام های روزهای اول انقلاب با منافقین مبارزه کردند.

افراسیابی ادامه داد. کارآمدی و کارآمدی «بسیج» همواره در عرصه های مختلف انقلاب مشاهده شده است. بسیج تشکلی از جوانان، نوجوانان و همه ملت برای حل مشکلات کشور و مردم است. در اینجا می توان نیروهای خدماتی را برای تراز انقلاب اسلامی آماده کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بیش از 15 هزار گروه مقاومت در خراسان رضوی فعالیت می کنند که هر کدام از این گروه های مقاومت می خواهند جشن میلاد بسیج را برگزار کنند، اظهار کرد: او گفت. تعطیلات خوبی داشته باشید با تلاش همه گروه های بسیج.

وی در تشریح برنامه های هفتگی بسیج گفت: شعار هفته بسیج امسال ما «بسیج پاره پاره مردم است» نام دارد، برای این هفته برنامه های مختلفی در نظر گرفته ایم. به طور کلی هر رده بسیج حداقل یک برنامه در روز دارد اما چندین برنامه پیشرو در منطقه خواهد بود.

افراسیابی با اشاره به اینکه حضور چشمگیری در سازندگی بسیج داشته است، گفت: بسیج نه تنها برای رفع مشکلات کشور، بلکه برای کمک رسانی در صورت وقوع زلزله و سیل در هر نقطه از کشور حضور داشت. همچنین یادداشت تفاهمی برای حمایت از واحدهای صنفی و صنفی مختلف از جمله صنعت و اداره معادن و سایر نهادها امضا شد.

او اضافه کرد. تفاهم نامه اخیر بسیج و وزارت مسکن و شهرسازی بر این اساس است که با ارائه خدمات در این حوزه به مردم برای ورود به حوزه مسکن کمک کنیم. در هفته بسیج بیش از 170 پروژه مربوط به ساخت و ساز و بازسازی بی خانمان ها، کمیته بهزیستی، ساخت خانه جهانی راه اندازی می شود. کانال ها

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام رضا (ع) ادامه داد: بهره برداری از 150 نیروگاه خورشیدی از 300 پروژه جاری، افتتاح 2 مدرسه، توزیع حداقل 5000 بسته معیشتی به جز تامین خودجوش زندانیان توسط پایگاه های بسیج، آزادی زندانیان از سایر فعالیت ها. در طول هفته بسیج می شوند. بسیج در سال گذشته با جمع آوری کمک های مردمی توانست 10 زندانی را آزاد کند.

به افراسیاب اضافه کرد. در هفته بسیج بیش از 150 کالا اهدا، سیسمونی و توزیع و همچنین 30 صندوق اعتباری اشتغال برای کمک به مشاغل خرد و دام در روستاها افتتاح می شود. رزمایش بسیج در استان سوم آذرماه با حضور بیش از 3000 بسیجی از سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به آموزش 850 گروه جهادی در هفته بسیج افزود:

وی اعلام کرد: در هفته بسیج صعود به قله 2500 متری – پیاده روی خانوادگی در 2 نقطه از شهر انجام می شود. برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در روزهای 29 آبان و 10 آذر نیز در دستور کار بسیج استان قرار دارد. در سطح منطقه ای بسیج 53 پایگاه علمی را فعال کرده است که در هفته جاری 22 مرکز دیگر در ایام بسیج اضافه خواهد شد. تجلیل از خانواده شهدای عرصه علم و فناوری در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر 18 شهید علم و صنعت مربوط به خراسان رضوی هستند که یکی از آنها شهید معروف حسن آقاسی زاده است.

افراسیابی اعلام کرد. همچنین برای اعضای صندوق ذخیره بسیجیان فرصت شغلی فراهم می شود؛ کارت های ایثار در هفته جاری توزیع می شود. بیش از 300 هزار بسیجی ایثارگر در استان وجود دارد که از سال گذشته کارت ایثارگری آنها صادر شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش انقلاب اسلامی در راستای ساختن تمدن اسلامی افزود. در هفته بسیج همایش وزرای راهیان نور با هدف ترمیم میثاق با شهدا برگزار می شود. امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم راهیان نور را از سر بگیریم و راهیان نور را زنده کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام رضا (ع) گفت: مهمترین برنامه محافل عادلانه در حوزه آموزش و پرورش میقات الصالحی نام دارد که پنجم آذرماه با حضور هزار نفر در مصلی های نماز جمعه برگزار می شود. قاب ها گروه های جهادی قرآنی نیز در هفته بسیج در سطح نواحی در آموزش قرآن در سطوح مختلف مشارکت خواهند داشت. برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی، برگزاری جشنواره ای مانند یاس برای ارائه الگوی اسلامی در 37 مکان، برگزاری نشست های نخبگان، تجلیل از بانوان نمونه، ارائه خدمات اجتماعی به بیش از 1500 زن در گروه های جهادی و شهادت نوجوانان. صحبت از زندگی دو نوجوان قربانی در فضای مجازی یکی دیگر از راه های گرامیداشت هفته بسیج در این استان است.

انتهای پیام: