اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای خارجی

مدیرکل راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری تردد خارجی در وسایل نقلیه عمومی را پس از گسترش واکسیناسیون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، داریوش امانی، رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفرهای خارجی توضیح داد که در آینده نزدیک امکان سفر به کشورهای همسایه با وسایل نقلیه عمومی فراهم می شود. داریوش باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل جاده ای سازمان حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با سرگرمی برای همه، در پی انتشار این خبر که به طور حتم نشان از رونق سفرهای خارجی در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا دارد، می باشد. قبل از شیوع ویروس کرونا، مسیرهای زمینی با خودروهای شخصی و وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه وجود داشت و قبل از این بیماری تقریباً به تمام کشورهای همسایه حمل و نقل انجام می شد.
او اضافه کرد. وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا با توجه به تدوین پرونده‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفر زمینی به کشورهای همسایه محدود شد، اما در رابطه با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف، کنترل شیوع ویروس کرونا، موارد زیر اعلام شد: سفرها دوباره متولد شده اند.»

مدیر کل حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد. از سرگیری و از سرگیری سفرهای خارجی منوط به قراردادهای دوجانبه و چندجانبه است که با کشورهای همسایه امضا می شود و باید پروتکل های بهداشتی مشترکی در این زمینه نوشته شود. البته مسئولیت آن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اما هر توافقی که در این زمینه امضا شود، ما به آن عمل خواهیم کرد.
باقرجوان خاطرنشان کرد. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته قبل از شروع ویروس کرونا، مسیر زمینی به همه کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و … داشتیم. البته در سوریه تا زمانی که شاهد اتفاقات چند سال اخیر نبودیم، همیشه حمل و نقل زمینی داشته ایم، به دلیل بهبود وضعیت این کشور کنترل شیوع ویروس کرونا، انتقال زمینی به سوریه است. دوباره شروع خواهد شد به عنوان مثال، قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس های عراقی زائران را به ایران می آوردند و برای زیارت مکرر به مشهد سفر می کردند.
وی درباره قیمت بلیت سفرهای خارجی نیز گفت. وی ادامه داد: در مسیرهای خارجی با وسایل نقلیه عمومی مثلاً اتوبوس، قیمت بلیت تعیین می شود، اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، حتما با آن برخورد می کنیم.
انتهای پیام: