فرهنگ و هنر

اخطار دوم به آژانس‌ها برای جعل مدارک بیماران خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران برای دومین بار به شرکت ها و آژانس های دارای گواهی گردشگری سلامت نسبت به استفاده از مدارک جعلی و نامعتبر و بی مسئولیتی در روند برخورد با مسافران خارجی در ایران هشدار داد.

به گزارش سرگرمی برای همه، این دومین هشدار به آژانس ها و شرکت های فعال در حوزه گردشگری سلامت است. در اردیبهشت 1401، پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه ای به اتحادیه های جهانگردی در خصوص اقدامات برخی دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی که دارای گواهینامه تخصصی گردشگری سلامت هستند، مبنی بر صدور ویزای درمان نامعتبر و استفاده از اسناد وی هشدار داد و تاکید کرد که داروی غیر معتبر برای دریافت ویزای درمانی (T) در صورت تکرار و مشاهده با آنها خلاف قانون است.

جانفشان اکنون با هشداری دیگر با یادآوری همین هشدارها عنوان کرد: بر اساس برخی گزارش‌ها و بررسی‌ها، برخی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای گواهینامه تخصصی گردشگری سلامت، مدارک جعلی و معتبر را در سامانه صدور روادید این وزارتخانه بارگذاری کرده‌اند. موارد و مرخصی (بخش بین المللی بیماران) IPD نامعتبر را برای اتباع خارجی می پذیرد یا فقط به مراحل ویزا بسنده کرده و روند درمان مسافر یا مسافران را کنترل نمی کند.

با تاکید و تصریح ماده 12 دستورالعمل اجرایی نظارت بر صدور گواهینامه گردشگری سلامت حرفه ای، در صورتی که دارنده گواهینامه حرفه ای مرتکب تخلفاتی از قبیل فروش ویزا و عدم کنترل معقول تردد یا عدم اطلاعات ورود و خروج شود؛ ارائه مدارک پزشکی نامعتبر، ارائه مدارک نامعتبر یا مراکز درمانی جعلی و غیره توسط بیمار و همراه بیمار، به تشخیص مرجع صدور مجوز و با توجه به تخلفات انجام شده، موجب اقداماتی از قبیل اخطار، تعلیق و ابطال خواهد شد. گواهی یا مجوز

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران همچنین خاطرنشان کرد. عملکرد غیرحرفه ای دفاتر و عدم رعایت ضوابط فوق علاوه بر آسیب های داخلی موجب فعالیت افراد و گروه های غیرمجاز می شود که در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد. با طبق قوانین و مقررات.

گردشگری سلامت در ایران مرهون موازی کاری دو وزارتخانه بهداشت و گردشگری، مشارکت بیمارستان ها و مراکز درمانی در جذب گردشگران خارجی به عنوان بیمار و همچنین گسترش فعالیت دلالان و نفوذ اتباع خارجی است. بازار دچار آشفتگی و آشفتگی شده است که تاکنون فقط هشدار و هشدار بوده اما شاهد برنامه ریزی جدی نبوده است.

در سال‌های اخیر، برخی از فعالان گردشگری کشورهای همسایه به‌ویژه عراق و همچنین اتباع خارجی که برای درمان به ایران سفر می‌کنند، نسبت به «بی مسئولیتی برخی آژانس‌های مسافرتی و دریافت هزینه‌های هنگفت برای خدمات بی‌کیفیت» ابراز نارضایتی و اعتراض کرده‌اند. ” “.

انتهای پیام