فرهنگ و هنر

توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران

سرگرمی برای همه/مرکزی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به دیدار با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه صندوق حمایت از سرمایه گذاران و صادرکنندگان در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: به وزارت صنایع دستی که از تورگردانان و صاحبان آژانس هایی که ممکن است در صورت بروز حوادثی دچار حادثه شوند، حمایت های لازم از طریق صندوق انجام شود.

عزت الله ضرغامی امروز پنجشنبه 19 آذرماه در چارچوب افتتاحیه مجموعه گردشگری «رونیکا پالاس» در شهر دیلیجان با حضور خبرنگاران با اشاره به بازدید از شهرهای مختلف منطقه از جمله اراک، گفت: این مجموعه در حال برگزاری است. فردا گفت استان مرکزی یکی از بهترین و نمونه ترین استان ها در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی با اشاره به بازدید از شهرستان های دیلیجان و نراک در صبح روز 19 آذرماه گفت: کاربردهای مناسب برای بازدیدهای انسانی نیز تعریف شده است. تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست.

ضرغامی با تاکید بر اینکه نراک شهری بسیار ارزشمند با بافت تاریخی شگفت انگیز است، نراک را مجموعه ای از مسائل میراث فرهنگی دانست و افزود: و در سطح ملی باید بیشتر مورد بهره برداری قرار گیرد و مکان هایی در این شهرستان که نیاز به مرمت و بازسازی دارند با کمک سازه های استانی تقویت شود تا گردشگری بیش از پیش در اختیار مردم قرار گیرد.

او گفت. غار نخجیر یکی از بهترین جاذبه های تاریخی دیلیجان است و این نعمت بزرگ خداوند در جهان کم نظیر است. سرمایه گذاری بیشتر در غار نخجیر و ایجاد جاذبه های اضافی ضروری است. همچنین مجوز لازم برای استفاده از فرصت های وزارتخانه از سوی سرمایه گذاران به منظور ایجاد جذابیت های بیشتر برای استفاده بازدیدکنندگان از خدمات متفاوت و با کیفیت داده شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد. وی ادامه داد: قطعا ایجاد جاذبه های اضافی فرصت های بهتر و بهتری را برای گردشگران به ویژه گردشگری خانوادگی فراهم می کند چرا که باید امکانات گردشگری برای همه اعضای خانواده فراهم شود.

وی با اشاره به حضور مجتمع های گردشگری در محورهای مواصلاتی گفت. سرمایه‌گذاران پرانگیزه و پرتلاشی را در این بخش دیده‌ایم و حتی با در نظر گرفتن افتتاح مجموعه توریستی رونیکا پالاس در دیلیجان، پروژه‌های مشابه را با توجه به موضوع و نیاز ادامه می‌دهند. منطقه: مورد بحث خوشبختانه مشوق های خوبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و مشوق هایی در زمینه هماهنگی و مسائل مالیاتی با زمین، امکانات و سازه های مربوطه در نظر گرفته شده است. در شورای اقتصاد کشور با حضور رئیس جمهور مجددا وام هتل ها و مراکز گردشگری به مدت دو سال اخذ شد که البته شاخص بالایی است اما شورا تصویب لازم را اعلام کرد.

ضرغامی افزود: وی ادامه داد: در سایر مشوق‌ها نیز از نظر زیرساخت‌های رفاهی اتفاقات خوبی رخ داده است و هفته گذشته با وزیر نیرو توافق شد که قیمت آب و برق مراکز گردشگری نیز در همین راستا کمترین میزان ممکن محاسبه شود. تامین گاز و سوخت یارانه ای اقدامات خوبی برای کشتی ها در بخش گردشگری دریایی انجام شده است.

وی با اشاره به نشست وزارت حراست با صندوق حمایت از سرمایه گذاران و صادرکنندگان در حوزه صنایع دستی گفت. گردشگری فعال و ورود گردشگران به کشور مانند صادرات موضوعی ارزشمند و تضمینی برای تورگردانان و صاحبان آژانس‌های گردشگری است که در برخی موارد با وزارت امنیت توافق شده است که حمایت‌های لازم انجام شود. از طریق صندوق تامین خواهد شد. این امر قطعاً باعث رونق و انگیزه بخش گردشگری خواهد شد و امید است دولت مرکزی با ظرفیت بالا و سرمایه گذاران مشتاق در این بخش موفق تر باشد. تنها باید تلاش کرد تا انگیزه سرمایه گذاران حفظ شود و این امر قطعا چهره منطقه را در حوزه وزارت میراث فرهنگی تغییر می دهد.

به گزارش سرگرمی برای همه، وزیر میراث فرهنگی در اولین روز سفر خود به استان مرکزی از کاروانسرای دو دهک دیلیجان، شهر تاریخی نارک، بازار شمس السلطنه، کاروانسرای حاج مهدی نراقی، خانه فضیلین نراقی، موزه بوم گردی نراقی، بازدید کرد. غار نخجیر و افتتاح دفتر گردشگری رونیکا مجموعه.

انتهای پیام