اجتماعی

راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفرهای تابستانی

اگرچه برنامه ریزی سفر در تعطیلات تابستانی در شرایطی که هنوز بسیاری از کشورها و شهرها با تداوم اپیدمی کرونا و ظهور سویه های جدید و عفونی بیشتر مواجه هستند، می تواند با نگرانی هایی همراه باشد، اما رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی به ویژه تزریق به موقع دوزهای تقویت کننده واکسن، ضروری و در اولویت است و تامین سلامت خود و عزیزانمان است.

به گزارش سرگرمی برای همه، در فصل تابستان اگر قصد سفر دارید یا سفر مهمی در پیش دارید، با رعایت برخی نکات و اصول بهداشتی و انتخاب روش های کم خطر، سفری ایمن و بدون نگرانی را برای خود و همراهانتان برنامه ریزی کنید.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان اروپایی در این باره می گویند. با برداشته شدن محدودیت‌های سفر و از سرگیری سفر در بسیاری از کشورها طی دو سال شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مسافران در حال بررسی این احتمال هستند. تعطیلات خود را در شهر یا کشور دیگری سپری می کنند…

چه قصد عبور از مرزها را داشته باشید یا بخواهید تعطیلات خود را در کشور خود بگذرانید، هنوز تعدادی از اقدامات و اقدامات احتیاطی در قالب پروتکل های بهداشتی برای حفظ ایمنی و سلامت شما و عزیزانتان و افراد خاص وجود دارد. مهمترین آنها موارد زیر است: زیر

استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و وسایل نقلیه همچنان توصیه می‌شود، پس این اشتباه را نداشته باشید که ویروس کرونا گذشته است.

ضدعفونی‌کننده‌های دست هنوز ابزار ضروری هستند، به خصوص در شرایطی که به آب و صابون دسترسی ندارید. در حالی که شستن کامل دست‌ها با آب و صابون مؤثرترین راه برای از بین بردن انواع میکروب‌ها است، صابون و آب همیشه هنگام سفر به راحتی در دسترس نیستند. اینکه چند بار در روز دست‌هایتان را ضدعفونی کنید به خودتان بستگی دارد، اما ضدعفونی کردن دست‌ها بعد از استفاده از حمام و قبل از غذا خوردن یا تهیه غذا مهم‌ترین قسمت آن است. همچنین مطمئن شوید که ضدعفونی‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید حاوی حداقل 60 درصد الکل باشد که حداقل مقدار الکل برای خنثی کردن ویروس است.

نظافت اصل اصلی است که در طول اپیدمی ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این شرایط می توانید از دستمال مرطوب ضد باکتری یکبار مصرف نیز برای ضدعفونی سطوح آلوده استفاده کنید. این دستمال‌ها برای تمیز کردن دستگیره‌های در، کلید برق، سینک و توالت، شیر آب، دستگیره‌های لوازم برقی مانند یخچال و کتری و همچنین سطوح حمام و آشپزخانه در مکان‌های پرتردد مناسب هستند. اما همچنان استفاده از آن ها در ضروری ترین شرایط توصیه می شود، زیرا این گونه دستمال های ضدعفونی کننده همیشه از نظر تولید زباله بیشتر یک معضل زیست محیطی هستند، پس به یاد داشته باشید که در مواقعی که در سفر نیستید و در مواقع اضطراری استفاده از صابون، آب و الکل بسیار کمتر است. : گزینه های بهتری وجود دارد.

– برای اطمینان از قطعی زنجیره انتقال ویروس در برخی مغازه ها و رستوران ها در برخی کشورها، استفاده از کارت بانکی بر پرداخت نقدی ارجحیت دارد. به این ترتیب توصیه می شود فقط به پول نقد اعتماد کنید و کارت اعتباری همراه خود داشته باشید.

در حالی که همیشه عاقلانه است که کیت کمک های اولیه همراه با باند، کیسه های پودر معدنی، کم آبی بدن، کرم های ضد عفونی و مسکن ها را در سفر و خارج از خانه به همراه داشته باشید، افزودن یک دماسنج اکنون ایده خوبی است. اگر در مورد عوارض ناشی از ویروس نگران هستید، تب بهترین نشانگر این است که آیا باید به دنبال درمان یا قرنطینه باشید.

بیشتر بخوانید:

از هر 8 بیمار یک نفر علائم کرونا را حفظ می کند

غذاهای مفید برای سلامت قلب

چند غذای مفید برای کاهش درد

فرقی نمی‌کند با هواپیما، ماشین یا اتوبوس سفر می‌کنید، به خاطر داشته باشید که بسیاری از آن‌ها خدمات و مراکز غذایی سالم و بدون خطر آلودگی دارند. بنابراین، تهیه غذای تمیز و مطمئن برای خود و به خصوص اگر با کودکان سفر می کنید بسیار مهم است.

انتهای پیام