اجتماعی

خوراکی‌های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

میوه ها و سبزیجات تابستانی علاوه بر طعم عالی ، حاوی تعدادی ویتامین ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی سالم برای بهبود سیستم ایمنی بدن هستند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، مجله “سلامت اقیانوس آرام” در کانادا مقاله جدیدی راجع به این موضوع آورده است. با انتخاب میوه و سبزیجات برای این فصل ، سیستم ایمنی بدن باید تقویت شود تا به طور مؤثر با مقابله با سموم مضر و عوامل ایجاد کننده بیماری مقابله کند.

هندوانه ، سبزیجات و خربزه حاوی ویتامین های A ، C ، B6 ، لیکوپن ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است و این یک میان وعده بسیار مغذی و بدون چربی با کالری کمی است. ویتامین C نقش مهمی در بهبود سیستم ایمنی بدن دارد. اسیدهای آمینه نیز برای ترمیم بافت های ماهیچه ای ، استخوانی و پوست مورد نیاز است.

انواع توت ها به ویژه توت فرنگی ، تمشک و ذغال چوب سرشار از ویتامین C ، اسیدهای فنولیک و آنتی اکسیدان ها هستند و منبع عالی فیبر هستند. ذغال سنگ به دلیل داشتن خواص سرطان زا اغلب به عنوان یکی از سالم ترین میوه ها در جهان شناخته می شود. انواع توت ها همچنین حاوی آنتوسیانین ها هستند که با رادیکال های آزاد ، التهاب و حتی سرطان مبارزه می کنند.

اما ذرت سرشار از ویتامین های گروه B ، ویتامین C ، پتاسیم ، آهن ، منیزیم و حتی پروتئین است. خاصیت آنتی اکسیدانی ذرت نقش مهمی در مبارزه با برخی سرطان ها دارد.

علاوه بر این ، اگر دچار درد مزمن ، فشار خون بالا ، سرماخوردگی و سیستم ایمنی ضعیف شده هستید ، سیر می تواند بهترین دوست شما باشد. این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی منگنز ، سلنیوم ، فیبر ، ویتامین های B B C و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن ما است.

گوجه فرنگی همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C ، A و E ، پتاسیم و همه کاروتنوئیدهای قدرتمند (آلفاکاروتن ، بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن) است. برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ، توصیه می شود آب گوجه فرنگی مصرف کنید.

به گفته دویچه وله ، هر 100 گرم کیوی 154 درصد ویتامین C بدن را تأمین می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می تواند اثرات رادیکالهای آزاد که باعث التهاب و سرطان می شوند ، خنثی کند.

انتهای پیام