اجتماعی

تاثیرات مثبت مصرف کلم قرمز بر سلامتی

سبزیجات یکی از مهمترین منابع ویتامین برای بدن انسان هستند و لازم است آنها را در یک برنامه غذایی کامل قرار دهید. در این میان مصرف برخی سبزیجات تاثیر مثبت تری بر سلامت افراد دارد که کلم قرمز یکی از آنهاست.

به گزارش سرگرمی برای همه و به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، کلم قرمز یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان ها محسوب می شود که علاوه بر سلامت قلب، فواید بی شمار دیگری برای مصرف کننده دارد.

تقویت چشم

این کلم رنگارنگ به دلیل داشتن ترکیب لوتئین برای بهبود سلامت چشم مفید است. این دو ماده به طور طبیعی از شبکیه چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

بهبود سلامت قلب

این ماده غذایی به تولید گلبول های قرمز و دفع سموم از بدن کمک می کند. در نتیجه، عملکرد کلی سیستم جریان خون را بهبود می بخشد. با استفاده از یک فنجان کلم قرمز، بدن 216 میلی گرم پتاسیم دریافت می کند که حدود شش درصد از نیاز روزانه بدن را تشکیل می دهد. مصرف منظم کلم قرمز یکی از راه های ساده برای حفظ سلامت عضله قلب و کنترل حرکات آن است.

لاغری

کلم قرمز سرشار از فیبر است و بنابراین به بدن کمک می کند تا کلسترول غذا را جذب کند. آنتی اکسیدان های موجود در کلم قرمز به تجزیه بافت چربی و تولید مقادیر زیادی انرژی برای بدن کمک می کند. در نتیجه برای کاهش وزن از این کلم رنگارنگ غافل نشوید. از سوی دیگر، پروبیوتیک‌های موجود در کلم ترش به تسریع روند کاهش وزن کمک زیادی می‌کنند.

کاهش کلسترول خون

استفاده از کلم قرمز به کاهش کلسترول و اسید اوریک در بدن کمک می کند. زیرا حاوی مقدار زیادی گوگرد است.

پیشگیری از سرطان

کلم قرمز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به بدن در مبارزه با اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند. باید بدانید که قرار گرفتن در معرض این مولکول های مضر در بدن، زمینه را برای ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند سرطان آماده می کند. علاوه بر این، کلم قرمز برای جلوگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطانی نیز مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کلم قرمز منبع ویتامین C است و در افزایش قدرت طبیعی بدن و تقویت سیستم ایمنی موثر است. از طرفی آنتی اکسیدان های موجود در این کلم به بهبود فرآیند سم زدایی بدن و همچنین التیام زخم ها و جراحات کمک می کند.

کاهش علائم پیری

پیری دیر یا زود می آید. مهمترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که آن را به تعویق بیندازیم. آب کلم قرمز حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C، E و A است که به آبرسانی پوست و تقویت و حفظ شفافیت طبیعی آن کمک می کند. این ماده غذایی در تولید کلاژن نیز نقش دارد که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. تولید کلاژن باعث افزایش سلامت پوست و عضلات می شود.

کنترل دیابت

خوردن کلم قرمز در کنترل سطح قند خون موثر است.

استخوان های سالم و قوی داشته باشید

مقدار زیادی ویتامین K در کلم قرمز برای سلامت استخوان مفید است.

انتهای پیام