اجتماعی

خواص خرما و چند توصیه درباره مصرف آن

خرما یکی از مقوی ترین مواد غذایی است و دانستن روش صحیح خوردن آن می تواند تأثیر بسزایی در فواید این ماده غذایی مغذی داشته باشد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، میان وعده به عنوان میان وعده پر از انرژی است که می تواند هر روز مصرف شود و کالری زیادی نیز وجود دارد. علاوه بر این ، وجود مقادیر قابل توجهی فیبر ، این ماده غذایی را به گزینه مناسبی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش تبدیل می کند. علاوه بر این ، وجود آنتی اکسیدان های مختلف در آن به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف کمک می کند ، در بهبود عملکرد مغز موثر است.

نخل ها سرشار از فیبر و شکر هستند که باعث می شود مردم نسبت به نحوه و زمان خوردن آنها کنجکاو شوند.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه جستجو یا قرار ملاقات برای قرار ملاقات آورده شده است.

اگرچه خرما به طور طبیعی سرشار از قند است ، اما به سرعت قند خون را افزایش نمی دهد. بنابراین ، 2-4 خرما می تواند 30-30 دقیقه قبل از فعالیت بدنی مصرف شود ، زیرا انرژی را برای مدت زمان بیشتری تأمین می کند و به تدریج آن را به بدن می رساند.

وجود فیبر غذایی در خرما باعث می شود که فرد مدت طولانی احساس گرسنگی نکند. بنابراین کف دست بهترین میان وعده سالم است و می تواند حتی هنگام خواب نیز بخورد.

از اثرات کف دست ، از بین بردن کرم روده گرفته تا تمیز کردن اعضای حیاتی ، بهبود قلب ، سلامت کبد ، می توان از آن استفاده کرد ، لازم است صبح زودتر از آن استفاده شود تا انرژی لازم تأمین شود.

متخصصان می گویند خوردن خرما در درمان لاغری ، یبوست ، کمک به سلامت استخوان ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، بهبود سلامت مغز و قلب و حتی پیشگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر یا سرطان های مختلف یا سایر بیماری های مزمن موثر است. پیشنهاد کرد که مصرف روزانه خرما باید به عنوان یک میان وعده در نظر گرفته شود تا فرد احساس انرژی کند.

علاوه بر این ، خرما برای مبتلایان به دیابت و پیش دیابت نیز م effectiveثر است ، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد ، دارای پلی فنول زیادی است ، و همچنین برخی از مواد مفید دیگر ، ترکیباتی که مقاومت انسولین را کاهش می دهند. با این حال ، اگر دیابت دارید ، توصیه می شود قبل از تاریخ و اندازه مجاز با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، متخصصان توصیه می کنند که اگر فردی در هضم غذا مشکل دارد ، از خوردن خرما بلافاصله بعد از غذا خودداری کنید ، زیرا فیبر بالای آن هضم کربوهیدرات های زنجیره کوچک را دشوار می کند و در نهایت منجر به نفخ شکم می شود.

به گزارش هندوستان تایمز ، افراد مبتلا به آلرژی غذایی یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نیز به دلیل داشتن مقدار بالای فروکتوز ، باید از خوردن خرما جلوگیری کنند.

انتهای پیام: