عمومی

ورزش ایمنی بدن را تقویت می‌کند اما نه همیشه!

گاهی اوقات بهترین درمان سرماخوردگی استراحت، هیدراته ماندن و در صورت نیاز مصرف مسکن است. بنابراین، برای تقویت سیستم ایمنی بدن در زمانی که سالم هستید، به طور منظم ورزش کنید.

به گزارش سرگرمی برای همه، این روزنامه خراسان او نوشت: «از آنجایی که ورزش برای سیستم ایمنی بدن مفید است، برخی از شما ممکن است فکر کنید که ورزش در هنگام بیماری می تواند به شما کمک کند تا از شر این بیماری خلاص شوید، اما در مورد سرماخوردگی. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ورزش می تواند شدت بیماری را کاهش دهد یا کاهش دهد.

ورزش و تقویت سیستم ایمنی

ورزش هورمون هایی به نام کاتکول آمین ها را ترشح می کند که به نام آدرنالین- نورآدرنالین شناخته می شود. این هورمون ها با تحریک سلول های ایمنی به تشخیص وجود ویروس ها یا سایر عوامل بیماری زا در بدن کمک می کنند و در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند. آنها همچنین حرکت سلول های ایمنی ما را از طریق بافت خون و و غیره افزایش می دهند، که می تواند به سلول های ایمنی کمک کند تا بیماری های ناشی از ویروس ها را شناسایی و از آنها جلوگیری کند. تحقیقات نشان می دهد که ورزش یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح این هورمون ها در بدن ما است.

افزایش جریان خون

وقتی ورزش می کنیم، جریان خون ما افزایش می یابد. این جریان خون بالا فشار بیشتری بر رگ‌های خونی ما وارد می‌کند که سلول‌های ایمنی خاصی به نام سلول‌های کشنده عادی و سلول‌های T را آزاد می‌کنند. سلول های کشنده طبیعی و هر دو سلول T در از بین بردن سلول های آلوده به ویروس نقش دارند و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

کاهش عفونت های تنفسی

سه مطالعه نشان داده است که وقتی افرادی که پنج روز در هفته به مدت 40 تا 45 دقیقه ورزش نمی کردند، سریعتر راه رفتن را شروع کردند، 40 تا 50 درصد کمتر از سایر افراد در معرض علائم عفونت تنفسی بودند.

آیا سرماخوردگی با ورزش بهبود می یابد؟

مهم است به خاطر داشته باشید که ورزش می تواند به بدن فشار وارد کند. این استرس، به نوبه خود، می تواند سلول های ایمنی را در پاسخ به پاتوژن ها (میکروارگانیسم هایی که باعث
باعث بیماری های کمتر جدی (مانند سرماخوردگی) شود. در طول ورزش، بدن همچنین به اکسیژن و انرژی بیشتری (به شکل گلوکز) نیاز دارد، که سلول های ایمنی ما برای مبارزه با ویروس به آن نیاز دارند.

بنابراین اگر بدن شما با یک عفونت موجود مبارزه می کند و سپس ورزش می کند، ممکن است برای پاسخ ایمنی مفید نباشد، اما در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ورزش می تواند به بهبودی شما از سرماخوردگی کمک کند. اما اگر علائم شما عمدتا در اطراف گردن است (به عنوان مثال، آبریزش بینی یا احتقان)، می توانید ورزش را با شدت کمتر از حد معمول شروع کنید تا ببینید چه احساسی دارید. اگر روحیه خوبی دارید، می توانید به تدریج شدت تمرینات خود را افزایش دهید. اما اگر ورزش احساس بدی به شما می دهد، استراحت کنید. همچنین اگر تب، درد عضلانی یا استفراغ دارید، فکر ورزش کردن را از خود دور کنید.

گاهی اوقات بهترین درمان سرماخوردگی استراحت، هیدراته ماندن و در صورت نیاز مصرف مسکن است. بنابراین، برای تقویت سیستم ایمنی بدن در زمانی که سالم هستید، به طور منظم ورزش کنید.

منبع: مطالعات دانشگاه ناتینگهام ترنت

انتهای پیام: