علمی و پزشکی

اتباع خارجی ۹ ماه تا ۳۰ سال تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار می‌گیرند

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت. وی افزود: با در نظر گرفتن شیوع سرخک در افغانستان، در نظر داریم جمعیت 9 ماهه تا 30 ساله غیرایرانی را تحت پوشش واکسن سرخک قرار دهیم.

دکتر محمدمهدی گویا در دیدار با معاونان بهداشت تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با موضوع برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت مهاجر برگزار شد، گفت. سرخک یک بیماری ویروسی است که در بیشتر افراد از طریق مجاری تنفسی منتقل می شود. این بیماری به دلیل بثورات پوستی آن شناخته شده است.

وی با اشاره به شیوع سرخک در کشورهای همسایه گفت: «سرخک از سال 1396 در کشور ما حذف شده است؛ پس از آن در ایران موارد مثبت سرخک نداشتیم، نمی‌خواهیم دوباره این بیماری در کشورمان شیوع پیدا کند. ; بنابراین به دلیل شیوع این بیماری مسری در جامعه نباید اجازه شیوع آن را داد که در برخی موارد عوارض جدی از جمله اختلالات تنفسی و حتی مرگ را به دنبال دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: «معمولاً بیماران سرخک ایرانی نبودند و اکنون این نگرانی وجود دارد که این بیماری از طریق پناهندگان به ساکنان کشور منتقل شود. “ایران یا مهاجران؟”

وی گفت: همه گروه های سنی و جنسیتی در معرض خطر ابتلا به سرخک نیستند.

به گزارش وب دا، وی افزود: زمستان سال گذشته یک میلیون و 200 هزار کودک 9 ماهه تا 7 ساله در جنوب شرق کشور علیه سرخک واکسینه شدند و در مناطق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان مرزهای امن کشف شد. از این نظر.ما داریم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث واکسن سرخک را در بین جمعیت غیرایرانی به‌طور جدی بررسی می‌کنیم، به طوری که اگر فردی در گروه هدف از 9 ماهگی قرار گیرد 30. برخی از افراد در گروه هدف واکسن سرخک نیز هستند “اما این دو واکسن نیاز به وقفه ندارند. می توانند هر دو واکسن را همزمان دریافت کنند. در مورد واکسن فلج اطفال نیز همینطور است.” محدودیت های.”

وی در این دیدار خطاب به دکتر سید جواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: – جمعیت ایران از 9 ماه تا 30 سال. پوشش واکسن سرخک در علوم پزشکی مشهد و همچنین ورود افراد هم سن و سال از طریق مرز زمینی-هوایی به کشور.

او اضافه کرد. وی ادامه داد: پس از این جلسه برنامه ویژه واکسیناسیون سرخک از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در پایگاه های تلفن همراه ثابت راه اندازی می شود تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی این گروه های سنی را تحت پوشش واکسن سرخک قرار دهیم. زمان. بیایید از شر این بیماری خلاص شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خراسان رضوی در زمینه ایسکمیک قلب نسبت به سایر استان های کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و در برخی از روزها میزان مرگ و میر کرونری روزانه صفر را ثبت کرده ایم، گفت: آمار اخیر کرونری در مورد عوارض، ارجاعات، کلینیک های سرپایی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر، به استثنای سایر بستری ها، خوشبختانه شاهد کاهش آمار بوده ایم.

به حسین اضافه کرد. در بحث واکسن کرونا در خراسان رضوی منطقه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آخرین آمار نشان می‌دهد که در گروه‌های سنی هدف 98 درصد نوبت اول و 87 درصد نوبت دوم دریافت کرده‌اند. دوز 38 38 درصد از دوز سوم، اول و دوم ما وضعیت قابل قبولی داریم از میانگین جمهوری خواهان بالاتر هستیم، اما آمار دوز سوم مرتبط نیست و ما از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی خاطرنشان کرد. وی افزود: در بین غیرایرانی‌های این رشته که شامل 33 هزار نفر بود، تاکنون 30 درصد از این افراد دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام: