اجتماعی

جزئیاتی از معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی/رایزنی برای تعیین الگوی مصرف طبق شرایط اقلیمی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس متناسب با الگوی مصرف چندین سال از پرداخت بهای انرژی معاف شده اند ، گفت: ما به دنبال توافق با وزارت نیرو برای نظارت بر این مدرسه هستیم . آب و هوا برای استفاده از انرژی. ”

علی الهیار ترکمان در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، وی در مورد سیستم تأمین مالی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد ، اظهار داشت. “سیستم بودجه آموزش و پرورش که به گستردگی ایران است ، دارای یک سیستم پیچیده است. هزینه آموزش ، نوع هزینه ، مخاطبان هدف – مناطقی که باید آموزش در آنها ارائه شود بسیار متنوع است ، این سیستم بودجه از تعداد زیادی قوانین عقب است.

وی با اشاره به وضعیت سرانه مدارس به دلیل عدم اجرای کامل اصل 30 قانون اساسی گفت: “البته ، شورای نگهبان در دهه 1970 نظرسنجی انجام داد و خاطرنشان كرد كه این كار باید به گونه ای انجام شود كه دولت بتواند از همان مدارس غیر دولتی به سیستم دسترسی پیدا كند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و توسعه منابع ، با اشاره به اینکه چندین لایه برای اجرای اصل 30 داریم ، گفت. “اولین لایه این است که آموزش رایگان است ، دانشجویان هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند ، و امتناع نمی کنند.” خارج از مدرسه به دلیل عدم پرداخت ، که ممکن است توسط دولت در مدارس اجرا شود. من به طور جدی از تنوع مدارس انتقاد می کنم. اما در اینجا ما در مورد سیستم آموزش عمومی و آموزش رایگان هستیم که اکنون در سیستم آموزش عمومی وجود دارد. در لایه اول آموزش ما ، آموزش تدریس نیست.

او ادامه داد. لایه دوم مسئله تأمین منابع آموزشی است. بخشی از هزینه کتابهای درسی یارانه ای توسط والدین تأمین می شود که اندک است. ما سیاست دفاعی متفاوتی داریم.

الحیار اظهار داشت که لایه سوم ایجاد یک فضای آموزشی مناسب است. این لایه مربوط به تأمین آب ، برق ، گاز ، مواد اولیه ، نگهداری مدارس است. مشکل ما در این لایه سوم است ، نباید بگوییم که کل قسمت اصل 30 قانون اساسی مورد تردید است. همانطور که گفته شد ، در لایه سوم چندین هزینه داریم که مهمترین آنها هزینه های انرژی است که خوشبختانه به لطف وزارتخانه ، با اراده خوب نمایندگان برای چندین سال ، مدارس از پرداخت هزینه های انرژی معاف هستند. قیمت ها با توجه به الگوی مصرف البته در وزارت نیرو تا آنجا که می توانستند مقاومت کردند اما اکنون این مقاومت کمتر شده و انطباق بیشتر است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت معارف افزود. “ما به دنبال توافق با وزارت نیرو برای رسیدگی به آب و هوای مدارس برای استفاده از انرژی هستیم.” ما در سال سوم اجرای این قانون هستیم ، اعمال آن به جلو حرکت می کند.

وی خاطرنشان كرد كه برخی از افراد در تلاشند ماده 6 قانون بودجه را نقض كنند كه هر ساله تكرار می شود ، و ما مجبوریم این قانون را به قانون تبدیل كنیم. سالها قبل از قانون اخراج ، وی گفت: “وزیر آموزش و پرورش با وزیر نیرو توافق کرده است که به دلیل بدهی ، آب ، برق و گاز نباید از هیچ مدرسه ای قطع شود.

الحیار ادامه داد. “حدود دو ماه پیش ما تفاهم نامه ای امضا کردیم. آنها جلوی مدرسه ، آب ، برق و گاز را نمی گیرند. با این حال ، من از نظر هزینه های نگهداری و دردسر مدرسه با مدیران مدارس آشنا هستم. مقاومت در برابر شرکت ها طبیعی است. ما در حال تلاش برای بهینه سازی وضعیت هستیم. حتی سعی می کنیم اختلافات بین این دو مدرسه را اصلاح کنیم تا از میزان مصرف آن بیشتر نشود.

انتهای پیام: