اجتماعی

شهریاری: وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش بر اجرای پروتکل‌ها در مدارس نظارت کنند

رئیس کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید نسخه جداگانه ای برای فعالیت مدارس در هر ایالت تهیه شود ، گفت: وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش باید نظارت دقیق بر اجرای پروتکل ها در مدارس داشته باشند.

حسینعلی شهریاری در مصاحبه با سرگرمی برای همه گفت: “به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ، وزارت بهداشت پروتکل های دقیق و واقعی را برای فعالیت های مدرسه نوشت.

او ادامه داد. “واقعیت این است که دانش آموزان ، به ویژه در دوره ابتدایی ، نمی توانند از پیروی از پروتکل ها معذور باشند ، به ویژه هنگام تماس سرگرم کننده هنگام بالا و پایین رفتن ، بنابراین این بیشتر یک شوخی است تا یک واقعیت. بعلاوه ، در بسیاری از نقاط دانش آموزان به دلیل فقر قادر به تهیه ماسک نیستند ، و به طور عمده وزارت بازرگانی ، صنایع و معادن و وزارت بازرگانی ماسک کافی برای دانشجویان تولید نکرده است. حتی در صورت وجود ، قیمت بالا است و همه نمی توانند ماسک و مواد ضد عفونی کنند.

رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی همچنین به بودجه وزارت آموزش و پرورش برای انطباق با پروتکل ها اشاره کرد. “نحوه اداره مدارس نباید ملی باشد ؛ بلکه باید نسخه جداگانه ای برای هر ایالت باشد که آموزش حضوری را انجام می دهد یا از طریق فضای مجازی توسعه یافته است. به عنوان مثال ، در مناطق روستایی عشایری که دانش آموزان کمی هستند ، امکان راه اندازی کلاس های فضای باز وجود دارد ، اما این امکان در شهرهایی مانند ایرانشهر وجود ندارد ، زیرا برخی کلاس ها با 40 دانش آموز ، حتی در دو شیفت برگزار می شود ، اما دانش آموزان ماسک و ضد عفونی می کنند. من ندارم.

شهریاری در این پیشنهاد ذکر شده است. “در این شرایط ، دو وزارت بهداشت ، درمان و آموزش باید کنترل جدی بر اجرای پروتکل ها در مدارس داشته باشند. متأسفانه وزارت آموزش و پرورش با کمبود جدی در زمینه خدمات بهداشتی مواجه است ، ما در نامه ای به رئیس اداره آموزش و پرورش از ما خواسته ایم که 10 درصد پروانه های اشتغال به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی داده شود تا امکان نظارت بر این برنامه در مدارس فراهم شود.

در پایان رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت. “کرونا با ما خواهد بود ، او به زودی تسلیم نخواهد شد. ما باید برای شرایط دشوار آماده شویم ، زیرا در ماه اکتبر با شیوع آنفلوانزا روبرو خواهیم شد ، برخی می گویند متخصصان و متخصصان بیماری های عفونی امسال با توجه به گذشت 10 سال از شیوع آنفولانزا با شدت بیشتری روبرو می شوند.

انتهای پیام: