علمی و پزشکی

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

جلسه کمیسیون های تخصصی کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، محمد مخبر با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس تاکید کرد. و اقدامات لازم را برای حفظ سلامت و جان دانش آموزان به طور جدی انجام دهند.

مخبر اشاره کرد. وی افزود: با توجه به موجودی کافی واکسن در کشور، فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان آموزشی در کل قلمرو جمهوری باید تکمیل شود.

در این دیدار که وزرای بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، فرهنگ اسلامی، رهبری، آموزش و پرورش، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت گفت: در نتیجه واکسیناسیون های سراسری که در ماه های اخیر در جمهوری انجام شده است، شاهد افزایش و جهش شدید تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا در کشور نیستیم.

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماران سرپایی، بستری، متوفی، لک شده عروق کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در جهان در ایران و همچنین میزان واکسیناسیون در کشور در دو دوز – حدود 26 میلیون نفر ارائه کرد. . مردم ایران نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

در این جلسه تاکید شد با وجود موج های متقاطع ویروس کرونا، سویه های جدید، با وجود کاهش مصونیت اقشار واکسینه شده جامعه، لازم است تمهیدات لازم، انجام اقدامات لازم برای تزریق دوزهای بیشتر واکسن انجام شود. . ویروس کرونا، به ویژه در گروه، آسیب پذیری هایی را فراهم می کند.

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس، میزان حضور و پذیرش دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و همچنین اقدامات انجام شده برای رعایت فاصله بهداشتی در کلاس‌ها ارائه کرد و تاکید کرد که گزارشی در این رابطه وجود ندارد. تاکنون هیچ مورد مرگ ناشی از کرونا در بین دانش‌آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام: