استان ها

جایگزین‌هایی سالم برای سس مایونز

جایگزین های سالم برای سس مایونز

بسیاری از غذاها دارای کالری و چگالی انرژی بالا هستند. یعنی کالری زیادی برای وزن خود دارند. سس مایونز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از محصولات این گروه محسوب می شود.

به گزارش بارنا؛ مصرف زیاد سس مایونز به ویژه در دوران کودکی از یک سو باعث تجمع چربی و چاقی 100 درصدی در بزرگسالی می شود و از سوی دیگر در عملکرد مکانیسم های سیری و گرسنگی اختلال ایجاد می کند و کالری دریافتی را افزایش می دهد.

می توانید سس مایونز را با مواد جایگزین کنید.

عسل و لیمو

یک چهارم فنجان آب لیموی تازه، یک قاشق غذاخوری عسل، آب لیموی ریز خرد شده را با هم مخلوط کنید. به تدریج نصف فنجان روغن زیتون را به آن اضافه کنید. در پایان نمک و فلفل را اضافه کنید.

بالزامیک و خردل

یک سوم فنجان روغن زیتون، سه قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک، دو قاشق غذاخوری سس خردل را با نمک و فلفل مخلوط کنید. این سس خوشمزه است.

سرکه ایتالیایی

سه چهارم فنجان روغن زیتون، یک چهارم فنجان سرکه قرمز، دو قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و یک قاشق غذاخوری آویشن خرد شده را با هم مخلوط کرده و روی سالاد بریزید. این سس را می توانید همراه با ساندویچ استفاده کنید.

ریحان و سیر

نصف فنجان ریحان خرد شده، حبه سیر له شده، دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، کمی نمک و یک سوم فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این سس خوشمزه را می توانید علاوه بر سالاد روی پاستا نیز بریزید.

سبزیجات

دو عدد هویج بزرگ، یک عدد موسیر، یک تکه کوچک زنجبیل، ۲ قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری سس سویا را در غذاساز بریزید و یک دقیقه هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس یک قاشق غذاخوری کنجد و یک سوم فنجان روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید. طعم این سس شبیه غذاهای چینی است.

لیمو و پیاز

یک چهارم پیمانه روغن زیتون، یک چهارم پیمانه آبلیموی تازه، دو قاشق غذاخوری شکر و برگ های ریز خرد شده را با هم مخلوط کنید و در آخر با نمک و فلفل مزه دار کنید.

ماست

ماست کم چرب یا آب ماست را می توان به تنهایی یا همراه با چاشنی های دیگر مانند آبلیمو، روغن زیتون، خردل و غیره استفاده کرد. ترکیب ماست با لبوی آب پز هم خوشمزه و سالم است و هم رنگ زیبایی دارد.





آیا این خبر کمکی کرد؟

بر اساس نتیجه 0: رای دادن به و 0: رای مخالف