بین الملل

تیراندازی نزدیک یک کلیسا در«لیون» فرانسه

با ادامه ناآرامی ها در فرانسه ، رسانه ها عصر شنبه ، به وقت تهران ، از وقوع تیراندازی در نزدیکی كلیسایی در شهر لیون در غرب فرانسه خبر دادند.

بر اساس گزارش رسانه ها ، این حادثه در حوالی “کلیسای یونان” در خیابان سنت لازاروس رخ داد و یک نفر زخمی شد. به گفته شاهدان عینی ، نیروهای پلیس در منطقه جمع شده اند ، “حمله بین مهاجمان یا نیروهای امنیتی مهاجمان” همچنان ادامه دارد. برخی منابع ادعا كردند كه مقتول كشیش بوده است. وزارت کشور فرانسه از شهروندان خواسته است تا از منطقه درگیری دور شوند.


کلیسای یونان در لیون

این حادثه در حالی رخ داد که فرانسه بالاترین اقدامات امنیتی طی روزهای اخیر را انجام می دهد و نیروهای پلیس در شهرهای این کشور تجمع کرده اند. وزیر کشور فرانسه ارا دارمین روز جمعه گفت که در حالی که پاریس با “ایدئولوژی اسلامگرا” مبارزه می کرد ، حملات بیشتری در این کشور امکان پذیر است.

دارمینین همچنین گفت که نیازی به تغییر قانون اساسی برای محافظت از فرانسوی ها در برابر تروریسم نیست. وزیر کشور فرانسه با اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان علیه اسلام ستیزی امانوئل مکرون رئیس جمهور ترکیه ، رئیس جمهور را به عبور از مرز متهم کرد.

پس از تشدید سیاست ضد اسلامی دولت “امانوئل ماکرون” ، فرانسه جو متشنجی را احساس کرد ، که هنوز هم حفظ شده است. دست کم چهار نفر در دو حادثه جداگانه روز پنجشنبه کشته و چندین نفر زخمی شدند.

انتهای پیام /