بین الملل

خشکسالی در فرانسه ۳۵ درصد محصولات کشاورزی را نابود می‌کند

یک مقام دولت فرانسه اعلام کرده است که در نتیجه خشکسالی بی سابقه ای که کشورش با آن مواجه شده است، 25 تا 35 درصد محصولات کشاورزی از بین می رود.

به گزارش گروه جهانی خبرگزاری آنا، «ژاک روسه» رئیس بخش کشاورزی دولت فرانسه در گفت و گو با شبکه خبری «فرانس اینفو» اظهار داشت: در حالی که کشورش با مشکل مواجه است. بدترین وضعیت خشکسالی از سال 1976، خسارت به محصولات کشاورزی 25-35 درصد پیش بینی شده است.

وی خواستار اجرای بهتر محدودیت های مصرف آب برای حفظ «حاکمیت و امنیت غذایی فرانسه» شد و گفت: ما باید واقع بین و عمل گرا باشیم. بدیهی است که به جای پرکردن مخازن، از آب برای تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی استفاده شود که این امر ضروری است.

این مقام فرانسوی درباره احتمال افزایش قیمت محصولات کشاورزی گفت: اگر تولید قابل توجهی باشد، قیمت ها عادی می شود. خشکسالی بسیاری از کشاورزان را در مورد ادامه رشد نگران کرده و در این فکر هستند که آیا به تولید میوه و سبزیجات ادامه خواهند داد یا خیر.

روسه همچنین از دولت خواست تا “برای غلبه بر این دوره دشوار” به کشاورزان کمک مالی کند. این در حالی است که به دلیل پیامدهای جنگ اوکراین و تحریم های اروپا علیه روسیه، فرانسه مدت هاست که با افزایش قیمت در همه بخش ها مواجه بوده و خشکسالی کنونی بار بیشتری را بر دوش این وضعیت گذاشته است.

یکی از محدودیت های اعمال شده توسط دولت فرانسه به دلیل اثرات خشکسالی و کمبود شدید آب شرب در مناطق مختلف این کشور، ممنوعیت استفاده از آب برای آبیاری زمین های کشاورزی در مناطق با وضعیت بحرانی است. در حال حاضر 37 منطقه شهری فرانسه در این ایالت قرار دارند.

انتهای پیام/4106/