اقتصادی

خسارت ۱۱ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان لرستانی

سرگرمی برای همه/ لرستان مدیر کل مدیریت بحران مرزبانی لرستان از خسارت 11 هزار و 880 میلیارد تومانی به روستاییان لرستان بر اثر خشکسالی خبر داد.

مهدی پازوکی در مراسم مرمت و بازسازی ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان چگنی گفت. از مدیر کل بیمه سلامت لرستان در ارائه خدمات به مردم به ویژه در مناطق آسیب پذیر و بالاتر از همه در چگنی قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به آخرین ارزیابی ها از خسارت خشکسالی در 1400 و 1401 مزارع افزود: وی افزود: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و تنش آبی در استان لرستان، امسال بخش کشاورزی 11880 میلیارد تومان خسارت دیده است.

مدیر کل مدیریت بحران مرزبانی لرستان خاطرنشان کرد. «از آنجایی که این هزینه قطعاً در بودجه نیست، دلیلی برای پرداخت آن وجود ندارد، انتظار می‌رود نمایندگان با قوام خود این هزینه را با جهاد کشاورزی تأمین کنند تا: حداقل بخشی از ضرر روستاییان را می توانیم بکنیم. جبران خسارت فعالان این عرصه.

پازوکی بیان کرد. در جریان سفر رئیس جمهور، 875 میلیارد دلار برای پروژه های ناتمام آسیب دیده از سیل به دولت تخصیص داده شد، پول به شهر چچن اختصاص خواهد یافت.

او ادامه داد. چگنی به عنوان شهرستانی تازه ایجاد شده همچنان در محرومیت گذشته به سر می برد، تمام تلاش خود را می کنیم تا با تخصیص به موقع اعتبار بخشی از مشکلات انباشتگی را برطرف کنیم.

انتهای پیام: