فرهنگ و هنر

تمام تلاش دشمن در جهت متوهم کردن نوجوانان ما است

سرگرمی برای همه/ همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت. مقتول در راه طاغوت فریب خورده و اطلاعاتی که در اختیار داشته واقعیت ندارد و خیال و توهم خودش است. این توهم را رسانه ها و تحریم های دشمنان ایجاد می کنند و تمام تلاششان برای فریب ماست. مانند چیزهایی که برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

آیت الله حبیب الله شعبانی متقی روز سه شنبه یکم آذرماه در اولین اجلاسیه شهدای مهندس استان همدان اعلام کرد: «در قرآن کریم ورود به عالم دیگر بر دو قسم است. دنیا و این دنیا یک دنیاست تکمیل شدنی است و این سفره پهن شده در دنیا جمع می شود و همه باید برای رسیدن به عالم اعلا تلاش کنند.

او اضافه کرد: به عقیده فلاسفه، عالم بالا بالاتر از این دنیاست و کسانی که می دانند آن طرف چه می گذرد، تمایل بیشتری به حضور دارند، لذا امیرالمؤمنین (ع) هنگام صحبت از مرگ و ورود به دنیا. برزخ می گویند آرزوی شهادت من به مراتب بیشتر از میل فرزند به شیر مادری است که فرزند را پرورش می دهد.

شعبانی متقی ادامه داد. به طور کلی مرگ ولادت است و این از نظر دینی و فلسفی یک واقعیت است، اما قرآن کریم می فرماید انسان ها از دو طریق وارد دنیای دیگر می شوند. یکی مرگ است، زیرا مرگ در ادبیات فارسی و قرآن کریم، مرگ نامیده می شود و این جریانی است که انسان آخرین نفس خود را می کشد و وارد دنیای دیگر می شود.

او اضافه کرد: در قرآن یکی از راه های ورود به عالم مرگ، قتل است و قتل در تفسیر قرآن کریم دو راه دارد. یکی وقتی کشته می شود و وارد عالم برزخ می شود که آن هم دو حالت دارد، گاهی مقتول در راه ظلم است و گاهی جانش را در راه علم می دهد و گاهی در راه علم است. دانش؛ راه خدا که شهدای عزیز ما بهترینند، نوع ولادت را برگزیدند، یعنی کشتن در پیشگاه خدا را انتخاب کردند. همان مرگ در راه خدا و اگر رفتی و دنیا را جست و جو کنی، نعمتی بالاتر از کشتن در راه خدا نمی یابی و علی علیه السلام گریه می کرد و از رسول خدا التماس می کرد که به این نعمت برسد. .

امام جمعه همدان تصریح کرد. خداوند متعال همه نعمت ها را به حضرت علی (ع) داده است، ولی این بزرگوار می خواهد به این نعمت برسد و هر وقت نزد رسول خدا می رود و یا فرصتی پیش می آید دعا می کند که قتل صورت گیرد. راه خدا رحمت خدا بر او باد، عاقلتر از امیرالمؤمنین علیه السلام نخواهیم یافت و یکی از حقایق پیامبر این است که حضرت علی علیه السلام را پذیرفت.

او گفت. «آنچه بر شهدا گذشت (قتل بسم الله) بالاترین نعمت و خیر است که آن هم در اولویت است و بالاتر از هر نعمتی نعمتی بهتر است و ما جز کشتن نعمتی نداریم. نام الله.

شعبانی متقی خاطرنشان کرد. حالا اگر کسی را دوست دارید، بهترین چیزها را به او هدیه می دهید. خداوند مانند یک مرد است و آن صلوات را نه تنها به حضرت علی علیه السلام، بلکه به همه شهدا عطا کرد، زیرا او شهید محبوب خداست، اما کسانی هم هستند که کشته می شوند و آن هم قتل محسوب می شود. مثل روز عاشورا که صدها نفر جلوی چشم 72 نفر کشته شدند، اما روششان فرق می کرد و در راه ابلیس کشته شدند، یکی از ویژگی های این افراد این است که درگیر توهم هستند. شهدا چون حقایق را درک کردند و فریب نخوردند در پیشگاه خدا کشته شدند.

او اعلام کرد. «کسی که در راه طاغوت کشته شد فریب خورد و اطلاعاتی که دارد واقعیت ندارد و خیال و توهم خودش است و به تعبیر قرآن این افراد در خواب هستند و این. توهم را رسانه ها و تحریم های دشمنان ایجاد می کنند، در واقع شیاطین این کار را می کنند و تمام تلاششان برای فریب ماست. مانند اقداماتی که برای نوجوانان انجام می شود، اما شهدا این واقعیت ها را درک کردند و دعا می کنم که پروردگار عالم این نعمت را به ما عنایت کند.

تمام تلاش دشمن برای فریب جوانان ما است

به گزارش سرگرمی برای همه، همزمان با افتتاحیه کنگره شهدای مهندسین استان همدان، کتاب عکس زندگی دانشجوی شهید حاج محمدحسین قره داغی با عنوان «متولد 20 شهریور» در دانشگاه همدان افتتاح شد. فن آوری.

انتهای پیام