اجتماعی

تحریم های یک جانبه ایران مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار کرونا هستند

وزیر بهداشت گفت. تحریم های یکجانبه مانعی جدی برای کنترل کووید-۱۹، دستیابی به ابزارهای لازم برای غلبه بر آن و استفاده از حق دسترسی به کشورمان است.

به گزارش سرگرمی برای همه: دکتر بهرام عین الله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه جهان در دو سال گذشته با وضعیت بی سابقه ای دست و پنجه نرم کرده است، گفت: «با وجود پیشرفت ملموس در غلبه بر. او گفت: «این ویروس چندگانه است. اما دولت های سراسر جهان هنوز از پیامدهای فراوان آن رنج می برند.

او ادامه داد. تلاش‌های علمی برای تولید واکسن، کلید نجات جان انسان‌ها است، اما توزیع ناعادلانه، انباشت واکسن‌ها، عدم شفافیت تولیدکنندگان همچنان یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت است.»

وزیر بهداشت تحریم‌های یکجانبه را مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان در دستیابی، دسترسی و کنترل ابزارهای لازم برای کنترل و غلبه بر کووید-۱۹ دانست. سازمان جهانی بهداشت فرآیند ثبت نام EUL را تسهیل و تسریع می کند.

دکتر عین‌الله با تأکید بر اینکه سوء ظن در مورد واکسن و مشارکت ضعیف جامعه هنوز در سراسر جهان گسترده است و برای افزایش آگاهی نیاز به کار بیشتری است، گفت: زیرا تا زمانی که همه در امان نباشند هیچ کس در امان نیست.

به گزارش وب دا، وی در پایان با تاکید بر نیاز به رویکردی جامع از طریق افزایش همکاری های بین المللی به منظور توسعه یک سیستم مراقبت بهداشتی قوی تر، کارآمدتر و انعطاف پذیرتر برای اپیدمی های کنونی و آینده، تاکید کرد.

انتهای پیام: