علمی و پزشکی

بیماری بی علامتی که قاتل شماست

سرگرمی برای همه / بوشها: یک متخصص بیماری های غیرواگیر می گوید فشار خون بالا قاتل ساکت است زیرا بدون علامت است.

هاجر عوض پور با بیان اینکه فشار خون بالا یا فشار خون بالا عوارض مختلفی را در بدن ایجاد می کند ، افزود: این بیماری می تواند خطراتی مانند حمله قلبی ، سکته مغزی ، بیماری های کلیوی ، اختلالات چشمی ، کما یا حتی مرگ را افزایش دهد.

وی گفت: “فشار خون بالا تأثیر زیادی بر سلامت و میزان مرگ و میر در جهان دارد ، در حالی که فشار خون را می توان به راحتی در جامعه یا مرکز بهداشتی با استفاده از فشار سنج اندازه گیری کرد و به موقع تشخیص داد.”

کارشناس اظهار داشت. فشار خون بسته به علت به دو نوع فشار خون اولیه و ثانویه تقسیم می شود.

عوادپور گفت. “فشار خون بالا ، اگرچه علت آن ناشناخته است ، اما شیوع آن بسیار بیشتر است ؛ حتی به آن فشار خون بالا نیز گفته می شود.”

کارشناس شبکه بهداشت Genave اضافه کرد. “بیشتر بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا در این گروه قرار می گیرند.”

وی گفت: به نظر می رسد ترکیبی از ژنتیک ، رژیم غذایی ، سن و سبک زندگی ، از جمله سیگار کشیدن ، الکل ، استرس ، اضافه وزن ، مصرف زیاد نمک و سبک زندگی بی تحرک در این امر نقش دارد.

وی گفت: فشار خون بالا می تواند در اثر بسیاری از عوامل از جمله میزان پلاسما در خون ، فعالیت هورمون های تنظیم کننده فشار خون و همچنین عوامل محیطی مانند استرس و کم تحرکی ایجاد شود.

هاجر آوادپور اعلام کرد. “فشار خون بالا در ابتدا بدون علامت است ، اما هنگامی که به تدریج منجر به عوارض یا بیماری های مختلفی مانند بیماری کلیه ، بیماری قلبی و غیره شود ، این بیماری علامت دار می شود که با تظاهرات عوارض فشار خون بالا همراه است. ،

او گفت. “برای اندازه گیری صحیح فشار خون ، قبل از اندازه گیری فشار خون ، نیم ساعت سیگار نکشید و چای یا قهوه ننوشید. فعالیت های سخت انجام ندهید.

کارشناس شبکه بهداشت گناوه افزود: هنگام نشستن روی صندلی راحتی بهتر است فشار خون دست راست را اندازه بگیرید. قسمت تحتانی فشار خون اندازه گیری شده دارای یک تکیه گاه (روی میز) است و به صورت افقی از قلب پر می شود. زانوها را خم نکنید ، به زیر پاهای خود خم شوید.

آوادپور گفت: “استفاده از رباط های نامتناسب برای اندازه گیری فشار خون اشتباه است.” باید از سیگنومتر با شیب متناسب در اطراف بال استفاده شود. عرض کاف (کاف ایمنی داخل کاف) دستگاه فشار خون باید دو سوم طول از سر تا آرنج را بپوشاند (80٪ طول کاف) ؛ اتصال بزرگتری نسبت به دستگاه بزرگسالان دارد.

کارشناس گفت. “روز جهانی فشار خون بالا هر ساله با استفاده از یک موضوع خاص سال توسط انجمن جهانی فشار خون برای تأثیرگذاری بیشتر این تحرک در سطح بین المللی برگزار می شود. این روز در واقع یک رویداد آموزشی برای کمک به جلوگیری از فشار خون بالا است ، و هدف آن افزایش آگاهی از مشکلات مرتبط با فشار خون بالا و

وی متذکر شد. از سال 2014 تا 2018 ، این اسکن 5 سال در سال و 5 سال در همان موضوع تکرار می شد. “فشار خون خود را بشناسید” برای تهیه برنامه هایی برای کنترل فشار خون و شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا.

کارشناس شبکه بهداشت گناوه یادآوری کرد. امسال برای روز جهانی فشار خون که مصادف با 1400 است. در 17 مه ، تصمیم گرفته شد که این سوال شامل “داشتن زندگی طولانی تر با اندازه گیری دقیق و کنترل فشار خون” باشد ، بنابراین در این روز ، فشار خون توصیه می شود. خود را بسنجید ، دانش خود را در مورد فشار خون افزایش دهید و برای درمان فشار خون خود گام بردارید و آن را کنترل کنید تا سالم بماند و بیشتر عمر کند.

انتهای پیام: