علمی و پزشکی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گزارش شفاف ، سازمان غیرانتفاعی بنیاد دسترسی به دارو در هلند ، در گزارشی مستقل ، شیوع ویروس Nipah در چین را با میزان مرگ و میر تا 75 درصد به عنوان خطر احتمالی بیماری همه گیر دیگر برجسته کرد. داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Covid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با آن نیستند.

گاردین به نقل از مدیرعامل بنیاد دسترسی به دارو گفت: “ویروس یک بیماری عفونی در حال رشد است که می تواند نگران کننده باشد و اپیدمی بعدی می تواند یک عفونت مقاوم به دارو باشد.”

این ویروس نادر است و از طریق خفاش های میوه ای پخش می شود ، که می تواند علائم شبیه آنفولانزا ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس همچنین ممکن است با التهاب مغز مرتبط باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس ، واردات میوه و سبزیجات منجمد ، فرآوری شده را ممنوع کردند.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین ، ​​گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 اقدامات 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان برای داشتن داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی بیشتر را بررسی می کند. این مطالعه نشان داد که تحقیقات در مورد Covid-19 طی سال گذشته افزایش یافته است ، اما سایر اپیدمی های خطرناک مورد توجه قرار نگرفتند.

براساس گزارش دوسالانه بنیاد ، این یکی از 16 بیماری مسری است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان تهدید سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هیچ پروژه ای برای آنها در خط تولید شرکت های دارویی جهان در نظر گرفته نشده است.