استان ها

برگزاری مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر در زاهدان

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه ، در این مراسم “عبدالعب اببار دیتو” سرکنسول پاکستان در پاکستان با خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: “هر ساله ، 5 فوریه به عنوان روز همبستگی کشمیر ، یک جامعه جهانی که 70 سال توسط مردم جام آم و کشمیر از حقوق مسلم خود محروم شده است ، جشن گرفته می شود.

او افزود. “روز همبستگی کشمیر روزی است برای ادای احترام به فداکاری های بی شمار شجاع کشمیر.” در این روز ، مردم پاکستان حمایت کامل سیاسی ، اخلاقی و دیپلماتیک خود از مبارزه برای حقوق برادران کشمیری خود را نشان می دهند. این مبارزه نه تنها برای حقوق کشمیر ، بلکه برای عزت و آزادی انسان است.

پیام رئیس جمهور ، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در مورد همبستگی با مردم کشمیر توسط سرکنسول پاکستان قرائت شد.

سخنرانی رئیس جمهور پاکستان به مناسبت روز همبستگی باشمیر

امروز مردم پاکستان گرد هم آمده اند تا همبستگی و احترام خود را نسبت به مردم کشمیر به دلیل پافشاری در دستیابی به اهدافشان ابراز کنند. بیش از یک سال و نیم است که هند به طور یک جانبه در تلاش است تا درگیری های کشمیر اشغالی را حل کند. تغییر کرده است. تعیین حقوق بشر یکی از ابزارهای اساسی حقوق بشر و مطابق با منشور سازمان ملل است. انکار این حق از مردم کشمیر به معنای نفی عزت نفس انسان است.

اختلاف جام و کشمیر اختلافات جام جم و کشمیر یکی از قدیمی ترین موارد در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل است. به دلیل عدم انجام تعهداتی که بشریت طبق قوانین بین المللی بشردوستانه به عهده گرفته است ، مناقصه حل نشده باقی مانده است. فشارهای بی گناه مردم بی گناه با محاصره نظامی ، خودکشی ، خودکشی ، کشتار جوانان ، تفنگ ساچمه ای و تحریم های گروهی در کشتی همچنان ادامه دارد.

در کشمیر تحت اشغال اندی ، آپارتاید نقض قوانین بین المللی است که باعث شده اکثریت کشمیری ها در وطن خود اقلیت باشند. چنین اقداماتی علیه کل جهان نشان دهنده اقدامات روزمره تروریستی هند علیه مردان ، زنان و کودکان کشمیری است. امروز ، پاکستان از جامعه جهانی خواسته است هند را به خاطر جنایات حقوق بشری خود مسئول بداند و هند باید اقدامات خودسرانه خود را افزایش دهد ، از RSS پشتیبانی کند ، سیاست هندوها را در کشمیر دنبال کند و صلح و امنیت خود را حفظ کند.

کلید صلح و ثبات در جنوب آسیا حل مسئله جام جم کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشمیر است. پاکستان همیشه حامی و متحد خواهران و برادران کشمیری خواهد بود. ما تا زمانی که کشمیر به حق مسلم خود در تعیین سرنوشت دست پیدا نکند ، به پشتیبانی خود ادامه خواهیم داد.

سخنرانی عمران خان نخست وزیر پاکستان در 5 فوریه در همبستگی با کشمیر

امروز ، در همبستگی با کشمیر ، حمایت خود را از خواهران و برادران کشمیری اعلام کردیم که از 15 اوت 1019 تحت محاصره نظامی غیرانسانی قرار گرفته اند. اما فاجعه کشمیر به بیش از هفت دهه پیش برمی گردد ، زمانی که مردم کشمیر تحت ستم هند قرار گرفتند و از حقوق انسانی خود محروم شدند. امروز ، ما از تلاش های قهرمانانه مردم کشمیر در استفاده از حق تعیین سرنوشت خود گرامی و قدردانی می کنیم. زیرا هند تعهدات خود را نقض کرده است. در برخی از مناطق کاشمر ، تغییرات جمعیتی در حمله ای که می خواهد اکثریت مسلمان را به یک ساختار جمعیتی در برخی از مناطق کاشمر تبدیل کند که نماینده یک اقلیت اکثریت مسلمان است ، مشهود است. این موارد شامل تصویب قوانین مسکن ، اصلاح قوانین مربوط به دارایی ، بی اعتبار کردن زبان اردو و پیشنهاد حق اقامت خارجی ها در کشمیر تحت اشغال خارجی است که این امر برخلاف قوانین بین المللی به ویژه ژنو 4 است. بیش از 8 میلیون کشمیری در خانه های خود زندانی هستند ، که توسط بیش از 900000 نیروی اشغالگر کشمیری معصوم اسیر شده اند. حکومت نظامی با قطع رابطه با فعالیت های غیرقانونی هند باید فوراً پایان یابد. طبق قانون باید به سازمان های حقوق بشر و سازمان های بین المللی مانند رسانه های بین المللی اجازه دهید وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی را بررسی کنند. از جامعه جهانی می خواهد هند را به خاطر جنایات غیرانسانی اش در کشمیر پاسخگو بداند ، از طرف خود پاکستان در همبستگی با مردم کشمیر قاطعانه خواهد ایستاد تا زمانی که آنها از حق تعیین سرنوشت برابر با منشور سازمان ملل برخوردار نباشند. و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل.

سخنرانی وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی در روز همبستگی با کشمیر

امروز ، 5 فوریه ، ما همبستگی خود را با مردم کشمیر اشغالی اعلام کردیم. مردم کشمیر طی 18 ماه گذشته در کشمیر تحت محاصره نظامی بوده اند و خانه های کشمیری به قفس و هرگونه ورود به جهان خارج و سایر کشورها تبدیل شده اند. رسانه ها کاملاً ممنوع است. رهبران سیاسی آنها دستگیر شده اند. در غرق شدن دولت شجاع نظامی کویت ، ارتش هند به جستجو و درگیری های جعلی برای کشتن جوانان کشمیر ادامه می دهد و یک فاجعه انسانی وحشتناک در آنجا ایجاد می کند. رژیم RSS-BJP برنامه ای را برای سازماندهی مجدد جمعیت کشمیر در منطقه آغاز کرده است. رسانه های بین المللی دبیرکل سازمان ملل متحد ، شورای عالی حقوق بشر ، سازمان ملل ، جامعه جهانی و همچنین سازمان های حقوق بشر و جامعه مدنی را در نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی مانند استفاده از سلاح و قتل های ناعادلانه ،

جامعه بین الملل باید از حقوق و آزادی های اساسی مردم کشمیر حمایت کند و هند را مجبور کند به کمیسیون حقیقت یاب سازمان ملل اجازه دهد وضعیت حقوق بشر در کشمیر را بررسی کند.

هند باید به گروه نظارت نظامی سازمان ملل متحد در هندوستان اجازه دهد تا پاکستان را مطابق با این شرایط انجام دهد. اگر هند چیزی برای پنهان کردن ندارد ، باید به رسانه های بین المللی ، جامعه مدنی اجازه دهد از وضعیت حقوق بشر در کشمیر گزارشی تهیه کنند.

پاکستان از جوامع بشری می خواهد که هند را به خاطر جنایات هولناک ، نقض حقوق بشر و جنایات سنگین علیه مردم کشمیر مسئول بدانند. پاکستان بار دیگر بر حمایت از خواهران و برادران کشمیری تأکید می کند و این همبستگی تا زمانی که مطابق با منشور شورای امنیت سازمان ملل متحد به حق مسلم خود در تعیین سرنوشت دست پیدا نکنند ، ادامه خواهد داشت. این تنها راه دستیابی به صلح پایدار در آسیای جنوبی است.

 مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر

 مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر

 مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر

 مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه ، پاکستان هر ساله در تاریخ 5 فوریه در مناطق مختلف این کشور و همچنین در همبستگی با بزرگداشت کشمیر در سفارتخانه ها و کنسولگری های پاکستان در سراسر جهان رویدادهایی را برگزار می کند. در جایی که پیام رئیس جمهور و نخست وزیر خوانده می شود ، سفیران و دیپلمات های پاکستان نظرات و عقاید خود را بیان می کنند.