حوادث

آمادگی پلیس برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره)/ برخورد با هنجارشکنان در تعطیلات

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی سایر ادارات نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در نظم و امنیت کامل خبر داد.

به گزارش سرگرمی برای همه،سردار قاسم رضایی در جلسه هماهنگی مراسم تشییع پیکر بنیانگذار انقلاب اسلامی که ظهر امروز در کلانتری شهید مصطفی خمینی برگزار شد، اظهار کرد. راه امام خمینی به نام حضرت آیت الله خامنه ای.

او اضافه کرد. در آستانه بزرگداشت این مرد الهی، همه عاشقان همچون ماه مبارک رمضان و عید غدیر خم مشتاقانه منتظر این روز هستند تا یک بار دیگر با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کنند.

رضا ادامه داد انقلاب ها در همه جای دنیا قبل از 20 سالگی تمام می شود، اما ما 43 سال است که انقلابمان را جشن می گیریم. این انقلاب را بنیانگذار فقید آن که یک مرد الهی بود پایه گذاری کرد و با سلام و احوالپرسی او را بیرون می کنیم. در سال های اخیر به دلیل برگزاری مراسم عروسی محدودیت هایی ایجاد شده است، مراسم برگزار نمی شود، مردم تشنه حضور در این مراسم هستند و حتی از بسیاری از شهرها خواسته شده است که پیاده به سمت حرم امام بروند. این شور ماندگار شبیه ماه محرم است که امام راحل هم همجنس هستند، اگر امام در کربلا بودند شهدای کربلا 73 می شدند.
او ادامه داد. فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مسئولیت میدانی را بر عهده دارد، این مجموعه عمدتاً قرارگاه تاکتیکی روح الله است.
او گفت: مجموعه نیروی انتظامی کشور منتظر این روز است چرا که این روز برای مردم است. این شخصیت انقلابی، روحیه و عمل در راستای آرمان انقلاب است. بنابراین ما منتظر این روز هستیم، همانطور که همه ملت ها و عاشقان امام در جهان اسلام، در اقصی نقاط جهان مانند هند، بنگلادش، عراق، سوریه، لبنان و حتی آفریقا منتظر این مراسم هستند.
رضا در پاسخ به این سوال سرگرمی برای همه که آیا پلیس قرار است نظم و امنیت مراسم را تامین کند، گفت. این جشن ملی در سراسر کشور و در تمام مناطق ایران جشن گرفته می شود. اقدامات لازم را در مرزها برنامه ریزی کرده بودیم. تمامی پیش بینی ها در تهران و شهرستان های اطراف بخصوص در زمینه تردد به شهرهای همجوار تهران بزرگ انجام شد. ما نگران زمان نیستیم، از این به بعد آماده ایم.
او اضافه کرد. «یک مسیر خودرو و فروریخته برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد. تاکید می کنیم که زائران در این مراسم حساس ملی هیچ حرامی به همراه نداشته باشند. ایستگاه های صلواتی نیز در اینجا پیش بینی شده است. از زائران درخواست می شود که پذیرایی را با دقت رعایت کنند.
رضا ادامه داد «این روزها پرواز پرندگان کوچک ممنوع است. اتوبوس ها و خودروها باید با خیال راحت در جاده ها استفاده شوند و در برخی موارد جوم مجوز محدودی برای استفاده از وسایل نقلیه بین شهری اعطا کرده است. امیدواریم با صبر و حوصله، رعایت قوانین، همکاری در سطوح مختلف، این رویداد حساس بدون حادثه بگذرد.
رضا افزود. طی 48 ساعت گذشته مواردی از مصرف مواد مخدر در شهرهای مختلف و دستگیری متخلفان مشاهده شده است. اما کاری به موضوع سالگرد مرگ نداریم.

معاون فرجا با اشاره به تمهیدات لازم برای شهرهای زیارتی پلیس راهور شمال گفت: در این تعطیلات بخشی از جمعیت زائر و بخشی به مناطق شمالی کشور می روند. سفر افزایش یافته است، اصل کلی و ممکن رعایت قوانین و هنجارهای جامعه است. با مجموعه فرماندهی انتظامی بر خلاف قانون برخورد می شود. ما از سفرها راضی هستیم اما اگر عده ای هنجارشکنی کنند قانونا با آنها برخورد می کنیم. تمهیدات ما برای همه مناطق از جمله تفرجگاه ها، سواحل و خیابان ها انجام شده است. برای سازماندهی این روزها تیم بسازید و به مردم کمک کنید تا هنجارها را بشکنند. بنابراین تعطیلاتی که در انتظار ماست روزهای خوشی برای زیارت و سیاحت خواهد بود، در کنار آن رعایت قوانین و مقررات ضروری است.

انتهای پیام: