عمومی

برای برنامه دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم

به گزارش پایگاه شبکه اطلاع رسانی :
سعید خطیب زاده با رد موضع مداخله جویانه وزارت خارجه انگلیس در خصوص توان دفاعی کشورمان امشب (جمعه) گفت: جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیازهای دفاعی خود و در نتیجه نه تنها این گونه مواضع، در چارچوب حقوق بین الملل عمل می کند. اظهارات و مداخله در امور داخلی ایران مشاهده می شود اما گواه تداوم سیاست یک بام ل دو هوا در لندن است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود. این کشور در حالی که در رقابت دائمی برای فروش مخرب‌ترین سلاح‌ها به منطقه غرب آسیا، به سایر مناطق بحران‌زده جهان است، توافق‌های نظامی مانند OCA را بدون توجه به موارد زیر منعقد می‌کند: رزمایش نظامی بعدی ایران ابراز نگرانی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد. برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است، همانطور که هزاران ساعت بازرسی، گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد و ایران هیچ برنامه‌ای برای استفاده نظامی ندارد. برای انرژی هسته ای، که او می خواهد برنامه موشکی خود را برای آن طراحی کند.”

دیپلمات عالی رتبه کشورمان گفت. انگلیسی ها به خوبی می دانند که برنامه موشکی ایران ربطی به قطعنامه 2231 شورای امنیت و مفاد آن ندارد.

وی افزود: این انگلیس است که با تفسیر قطعنامه 2231 عملاً مفاد آن را زیر پا می گذارد.

سعید خطیب زاده با محکوم کردن تلاش مقامات انگلیسی برای تحریک تهدید ایران در منطقه گفت. فروش سلاح.” برای برخی از کشورهای پیشرو در منطقه، به طور کامل از نقض قوانین بین المللی به ویژه حقوق بشردوستانه در استفاده از این سلاح ها آگاه هستند. بنابراین، آنها هستند که باید پاسخگوی افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه در نزد مردم مظلوم منطقه، جامعه جهانی باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد. جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود از کسی مجوز نمی گیرد، در مورد آن مذاکره نمی کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما استفاده از موشک‌های بالستیک توسط ایران در جریان پرتاب آزمایشی را محکوم می‌کنیم که امروز تایید شد.

این پرتاب‌ها نقض آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است که از ایران می‌خواهد از هرگونه اقدام مرتبط با موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای، از جمله پرتاب موشک‌های بالستیک با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک خودداری کند.» “انجامش نده.”