عمومی

برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی

برنامه های

امروزه جهان به نوبه خود تاریخی است ، یکی از مهمترین محرکهای این چرخه ، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری در حال تغییر ظهور اکوسیستم فضای مجازی است که به طور فزاینده ای در حال شکل دادن به همه زمینه های زندگی واقعی است. امروز فاصله بین آنچه در این فضا مجاز است و “حقیقت” است به صفر رسیده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، محمد جواد آواز آذر ahrom به دنبال پست خود روزنامه ایران او نوشت: “این فضا همه مناطق زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است به گونه ای که دنیای ما دستخوش تحولات عمیقی در کمیت و کیفیت شده است ، به گونه ای که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی قدرتمند شده است.” با توجه به این قدرت رو به رشد ، رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه صبح ، 13 تیرماه ، در یک جلسه مجازی با نمایندگان درباره “مسکن” ، “ازدواج جوانان ، راههای تسهیل آن” ، “زایمان” برای جلوگیری از پیری کشور ، “حاکمیت فضا” آنها مجازی را یکی از اصلی ترین مباحث اجتماعی کشور در کوتاه مدت و میان مدت دانستند و خواستار مدیریت عقلانی این حوزه شدند و توجه جدی به اهمیت این حوزه در تقویت فرهنگ جامعه داشتند. وزارت ارتباطات ، فناوری اطلاعات به همراه سایر نهادهای مسئول این حوزه ، خود را مخاطبان اصلی سخنرانی های رهبر معظم انقلاب می دانستند و براساس دستورالعمل های خود گام های اساسی در جهت مدیریت کوتاه مدت و میان مدت برداشتند.
این وزارتخانه ضمن آگاهی کامل از خطرات ورزش الکترونیکی و مضراتی مانند سیستم بازی ، ضرب و شتم ، کلاهبرداری و جرایم سایبری ، دروغ و تهمت ، معتقد است که با ایجاد آیین نامه های لازم و از یک طرف ایجاد زیرساخت های حیاتی از تولید محتوا و خدمات بیشتر و سرویس می توان میزان خسارت و میزان آن را کاهش داد و با درک پتانسیل این منطقه ، از مزایای بسیاری آن برای تحقق منافع ملی می توان استفاده کرد. در همین راستا ، در کوتاه مدت ، دو اقدام اصلی در دستور کار قرار دارد: قانونی شدن فضای سایبر ، افزایش استقلال و قدرت در این زمینه.
– قانونی شدن فضای مجازی. ضعف های مدیریت در حوزه های مختلف مدیریت فضای مجازی از جمله فناوری اطلاعات ، دولت الکترونیکی ، مدیریت معاملات الکترونیکی و تعیین مسئولیت قانونی و مدنی ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات منجر به مضرات اجتماعی مشاهده شده توسط مقام معظم رهبری خواهد شد. انقلاب در این جو شدت می یابد. برای تخفیف ، رسیدگی و پرداختن به جرایم سایبری ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مرکز تحقیقات پارلمانی و موسسه تحقیقات فناوری پزشکی قانونی ، “مطالعات جامع” تخصصی را انجام داده و لوایح لازم را در این زمینه تهیه کرده است. این لوایح ، از جمله لایحه مسئولیت ICT ، لایحه حمایت از داده های شخصی ، لایحه دولت الکترونیکی ، لایحه معاملات الکترونیکی ، از تعامل در فضای مجازی با اصول محافظت می کنند و با مضرات آن بیشتر از لحاظ قانونی برخورد می کنند.
– استقلال ، ثبات و قدرت در فضای مجازی را افزایش دهید به طور سنتی ، استقلال یک کشور شامل مؤلفه هایی از جمله سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، قضایی ، دیپلماتیک ، ایدئولوژیک ، اقتصادی: امنیت است. اما امروز اگر کشوری به دنبال حفظ استقلال فضای مجازی خود نباشد ، سایر مؤلفه های استقلال خود را نیز در معرض خطر قرار می دهد. هدف مقابله با هر نوع خصومت از جمله جرایم سایبری ، هژمونی آمریکا در اقتصاد دیجیتال و رفع تحریم های اینترنتی علیه ایران است. از سوی دیگر ، دستیابی به جایگاه مناسب در ورزش الکترونیکی و سهم شماره دیجیتال اقتصاد از طریق برنامه ریزی جامع سیاست های اقتصادی کشور و برنامه ریزی جامع برای بهبود شرایط تجاری مرتبط با فناوری های مجازی و استفاده از فرصت های شغلی در زمینه هایی از جمله محتوا ، خدمات و تجارت. این یک هدف در این زمینه است. بر این اساس ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاشهای خود را برای تکمیل هرچه سریعتر شبکه ملی اطلاعات تشدید کرده است ، زیرا این استراتژی اصلی کشور برای استفاده حداکثری از ورزش های الکترونیکی ، مدیریت خسارت است و امیدوار به انجام و تسریع وظایف محوله به سایر دستگاه ها است. در کوتاه مدت ، کشور استقلال حداکثر ورزش های الکترونیکی را کسب می کند.
در میان مدت ، این وزارتخانه بر مدیریت فضای سایبر نظارت می کند تا به اهداف زیر برسد:
با ارائه اظهارنامه ارزشی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از یک سو به دلیل نقش برجسته در کمک به سیاست سایبر اسپانیا و از سوی دیگر با اجرای تصمیماتی در این زمینه. توضیح ارزش گزاره ارزشمند با ایفای نقش مؤثر در جهت حرکت ایران در فضای مجازی ، مدیریت موفق این حوزه را ممکن می سازد. موافقت با این بیانیه و توضیح استراتژی مداوم ایران در شورای عالی سایبرسپ اقدامی است که در میان مدت انجام خواهد شد.
– ترویج شیوه زندگی ایرانی اسلامی ، گسترش گفتمان “انقلاب اسلامی” در عرصه های منطقه ای و بین المللی. تداوم انقلاب اسلامی در فضای مجازی امروز یک ضرورت است ، یک ضرورت برای تبدیل شعار افتخار انقلاب گسترش یافته در فضای مجازی به یک گفتمان. گفتمان جذاب و استاندارد سازی انقلاب اسلامی از طریق تولید و غنی سازی محتوای فضای مجازی به ابزار تحقیقاتی این گفتمان در جهان تبدیل خواهد شد. برای دستیابی به این هدف ، برنامه ریزی شده است که سواد کاربران و سواد فضای مجازی از طریق آموزش عمومی و فرهنگ سازی ارتقا یابد.
– افزایش رفاه جامعه از طریق فضای سایبر. ابزارهای قدرتمند فضای مجازی دنیای خدمات به مشتری (حمل و نقل ، خرید کالاها ، خدمات و غیره) را دگرگون کرده و زمینه را برای افزایش رفاه عمومی فراهم کرده است. در این راستا ، با تطبیق 100٪ از شبکه ملی اطلاعات و بخشهای اصلی آن ، مانند دولت الکترونیکی ، و خدمات فضای مجازی با کارکردهایی که توسط شهروندان انجام می شود با بومی سازی آن خدمات ، به شهروندان خدمات بهتر ، سریع تر و مقرون به صرفه تری ارائه می شود.
– استفاده از فضای مجازی به نمایندگی از حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای – بین المللی برای تقویت موقعیت سایبر-ژئوپلیتیکی آن. در میان مدت ، استانداردسازی ایران در فرهنگ ایرانی و اسلامی و ایرانی شدن باید نقش مهمی در گفتمان سایبری داخلی ، منطقه ای و جهانی داشته باشد. و ارتباطات گسترده و هدفمند: همکاری با مردم ، به ویژه مردم مسلمان.
وزارت ارتباطات و فناوریهای اطلاعات معتقد است با دستور رهبر معظم انقلاب حداکثر مزایا را می توان در زمینه فضای مجازی بدست آورد. [کسب کرد]؛ همانطور که حریف خود انجام می دهد ، همینطور عمل کنید [هم] می توانید برعکس عمل کنید.
انتهای پیام: