عمومی

سینما در فضای مجازی

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،
مهدی کوهیا ، تهیه کننده فیلم برنامه شهر فرنگ ، گفت. “فضای مجازی قطعاً یک منطقه مناسب است ، خصوصاً در این شرایط ویروس کرونا ، که طبق پیش بینی ها ، حداقل 2 یا 3 سال نمایش آن در سینما دشوار خواهد بود.”

تهیه کننده فیلم تاکید کرد. “در این شرایط چاره ای جز رفتن به فضای سایبری نداریم.

کوهیان گفت: “ما باید راه حل هایی برای این مشکل پیدا کنیم ، من فکر می کنم ما در این زمینه از نظر سیاست ، زیرساخت و فناوری هنوز رشد لازم را ندیده ایم.”

او گفت. “بدون شک ، ما می توانیم قوانین به روزتری در مورد این موضوع تدوین کنیم ، اما با همان قوانینی که در حال اجرا است ، نهادهای مسئول تحقیق در مورد جرم قاچاق فیلم باز هستند ، اما واقعیت این است که هیچ اراده ای برای تحقیق وجود ندارد. این جنایت. ”

این فیلمساز افزود. “مقامات باید تصمیم بگیرند که آیا آنها سینما را به عنوان یک تجارت یا یک مسئله مدیریتی در کشور می دانند. وی افزود: “ما هنوز نتوانسته ایم این دیدگاه را كه فرهنگ و هنر مشاغلی مانند سایر مشاغل است ، كنار بگذاریم. مقامات باید از موانع تولید آثار سینمایی جلوگیری كنند.”

“سیستمهای فعلی باید از تجربیات گذشته استفاده کنند و یک برنامه توسعه گسترده داشته باشند. کوهیا گفت: “رویدادهای اخیر نشان داده است که فضای آنلاین مجازی نمایش آنلاین مشاغل و تجارت سودآور است و حتی می تواند به کمبود بازیکنان منجر شود.”

محمدرضا لطفی کارگردان فیلم نیز گفت. سینما به فضای مجازی احتیاج دارد اما نتوانسته است به سینمای ایران کمک کند. »

وی همچنین قاچاق را یکی از مشکلات فیلم سازی آنلاین دانست.

لطفی گفت. “تا زمانی که مقامات فرهنگی فضای مجازی را به رسمیت نشناسند ، انگیزه ای برای جلوگیری از قاچاق فیلم وجود نخواهد داشت.”

کارگردان فیلم گفت. “ما باید درباره وظیفه خود تصمیم بگیریم ، باور کنیم که فضای مجازی در کنار سالن است ، آیا آن را تکمیل می کند ، یا اینکه آن را به عنوان یک رقیب مقابل سالن در نظر می گیریم؟”