عمومی

برنامه‌های دولت برای عبور از بی‌برقی

وضعیت شبکه های برق همچنان پایدار است، اما با ادامه روند فعلی مصرف، پیش بینی می شود که این وضعیت ناپایدار شود، گزینه قطعی برنامه ریزی شده روی میز تصمیم گیرندگان ظاهر شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، این روزنامه همشهری او درباره راهبردهای دولت برای غلبه بر قطع برق نوشت.

کاهش مصرف اداریهمه سازمان های دولتی و سازمان های دولتی باید مصرف خود را 30 درصد در ساعات کاری و 60 درصد در ساعات غیر کاری کاهش دهند. در غیر این صورت برق آنها در ساعات اوج مصرف قطع می شود.

تغییر ساعت کار. تغییر ساعت کاری ادارات پیش از این تکذیب شده بود اما وزیر نیرو آن را تایید و اعلام کرد. ساعات اداری در ژوئیه تا آگوست تغییر می کند، و ساعت کاری احتمالاً در اوایل صبح تغییر می کند. از سوی دیگر، ادارات زودتر تعطیل می شوند، بنابراین هزینه های اداری و ساعات اوج مصرف به شدت کاهش می یابد.

تغییرات در تولید صنعتی وزیر نیرو می گوید. اگرچه محدودیت‌ها نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است، اما محدودیت‌های برق در واحدهای صنعتی بزرگ مصادف با تعطیلات تابستانی و نوسازی می‌شود تا به فعالیت آنها آسیبی وارد نشود. جمعه های خود را به روز دیگری از هفته تغییر دهند. گزینه دیگر صنعت، سیاست جبران خسارت است تا در صورت محدود بودن برق این انشعابات، در ماه های آینده برق اضافی دریافت کنند.

هدایای نقدی با مردم وزیر نیرو می گوید اگر مردم مصرف خود را کم کنند مثلاً در زمان اضافه کاری کولر را روشن نمی کنند و اگر کولر گازی داشته باشند آن را در دمای 24 تا 25 درجه قرار می دهند. برای مصرف کمتر کیلووات برق 500 درام پاداش می دهد که در شهرهای برگشتی ماهیانه 600 هزار تومان می شود.

برق رایگان برای کشاورزان مشتركان كشاورزي مي توانند در 19 ساعت باقيمانده شبانه روز از برق رايگان استفاده كنند، در صورت عدم استفاده از برق چاه هاي كشاورزي به مدت پنج ساعت از ساعت 11 صبح تا 18 عصر مي توانند زمان آبياري را به ساعات ديگر موكول كنند.

ماینرها خاموش می شوند. یکی دیگر از تصمیمات جدی دولت این است که ماینرها یا تجهیزات استخراج ارز دیجیتال را تعطیل کند. وی گفت: به محض شروع پیک مصرف برق، در صورت بروز قطعی برق در کشور، مرکز دیسپاچ ملی تمامی مراکز استخراج ارز دیجیتال را برای حفظ شبکه برق کشور تعطیل می کند.

انتهای پیام: