اجتماعی

اجازه ندهید کم شنوایی محدودتان کند

رئیس گروه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت ، با تأکید بر مداخلات شنوایی به موقع از طریق سیستم های مراقبت های بهداشتی اولیه ، گفت: ،

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر سعید محمودیان با اشاره به شعار امسال هفته جهانی ناشنوایی و شنوایی اظهار داشت: امسال برجسته شده است.

او اضافه کرد. “تأکید سازمان بهداشت جهانی در سال 2020 روی مداخلات به موقع و م thatثر تمرکز کنید که می تواند اطمینان حاصل کند که افراد کم شنوا قادر به دستیابی به همه فرصت های اصلی زندگی خود در همه سطوح هستند. این وظیفه ای است که نیاز به مشارکت همه نهادها ، سازمان ها و مردم دارد ::. بنابراین ، تمام انتخابات موجود در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی پیام های اصلی هفته جهانی ناشنوایان را تشریح کرد. مراقبت از گوش با توجه به سلامت شنوایی ما را قادر می سازد تا با افراد جامعه خود ، در مناطق مختلف جهان ، در مناطق مختلف جهان ، در سطوح مختلف زندگی ارتباط برقرار کنیم. ارزیابی ، شناسایی و کاهش دلایل عوامل خطر کاهش شنوایی می تواند در جلوگیری از روند رو به رشد در موارد جدید کم شنوایی نقش داشته باشد.

رئیس گروه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت تأکید کرد. “مداخلات مناسب و به موقع مراقبتي براي افراد كم شنوا مي تواند به دسترسي به آموزش ، اشتغال و ارتباطات موثر در جامعه كمك كند. عدم دسترسی به مداخلات مراقبتی به موقع و مناسب برای افرادی که دارای کم شنوایی هستند ، مانند استفاده از سمعک و کاشت حلزون ، عواقب گسترده ای را در پی خواهد داشت. مداخلات شنوایی زودرس در کشورها باید از طریق سیستم های مراقبت های بهداشتی اولیه انجام شود.

او به جامعه توصیه می کرد. گوش دادن صحیح و ارتباط موثر در تمام مراحل زندگی افراد بسیار مهم است. با اقدامات پیشگیرانه مناسب ، مانند محافظت در برابر صداهای بلند ، اجرای اقدامات بهداشت گوش و واکسیناسیون افراد در برابر بیماری های عفونی ، می توان از کاهش شنوایی (و بیماری های مربوط به آن) جلوگیری کرد.

وی افزود که دولت ها باید با هدف توسعه پایدار و پوشش جهانی بهداشت ، گام هایی را برای ادغام برنامه های مراقبت شنوایی در برنامه های ملی بهداشت کشور بردارند. سرمایه گذاری در مداخلات مراقبت مقرون به صرفه به ناشنوایان کمک می کند و سود کلان مالی را برای کل جامعه به همراه خواهد داشت. با تشخیص کم شنوایی و بیماریهای مربوط به گوش و به موقع و با مراقبت مناسب ، می توان آن را به خوبی کنترل کرد ، از عوارض آن می توان پیشگیری کرد. افراد در معرض خطر کم شنوایی باید مرتباً شنوایی خود را چک کنند.

به گفته معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت ، وی نتیجه گیری کرد. نظارت بر شبکه بهداشت و درمان را دریافت کنید. اقدامات پیشگیرانه به موقع برای جلوگیری یا از بین بردن کم شنوایی یا ناشنوایی در طول زندگی ضروری است.

انتهای پیام: