اجتماعی

ارزشیابی اجرای” برنامه خودارزیابی و خودمراقبتی میانسالان کشور”

محققان م Instituteسسه تحقیقات سلامت دانشگاه ایها ایهاد با وزارت بهداشت و جمعیت جمعیت وزارت بهداشت ، خانواده و اداره بهداشت مدارس برای ارزیابی برنامه خودارزیابی و مراقبت از خود برای افراد میانسال همکاری کرده اند. به

طبق گزارشات سرگرمی برای همه، دکتر فرزانه خوشحال استمدیر پروژه می گوید “برنامه خودارزیابی-سلف سرویس” توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای کار آزمایشی ارائه شده است. برنامه معلم “خود ارزیابی و مراقبت از خود را در شیوه زندگی ، سلامت قلب و عروق ، خطر سرطان و سلامت روان” آموزش می دهد. دپارتمان سلامت جامعه پژوهشکده علوم بهداشتی ، به عنوان ارزیاب خارجی ، این برنامه را در 10 شهر توسط دانشگاه های علوم پزشکی ارزیابی کرد.

مدیر گروه سلامت جامعه پژوهشگاه علوم بهداشتی افزود: و نحوه گسترش آن “در سطح ملی.

وی خاطرنشان کرد. منبع. ” مسئولانه مراقب سلامت آنها باشید. مراقبت از خود جایگزینی برای مراقبت های سازمانی حرفه ای نیست ، اما یکی از عوامل تعیین کننده در میزان و نحوه استفاده از آن را تکمیل می کند. نتایج مراقبت از خود برای افراد بیمار شامل کاهش علائم و عوارض بیماری و پیشگیری در افراد سالم در بسیاری از موارد و تشخیص زودهنگام در سایر موارد نتایج ارزشمندی است.

دکتر مفتون تأکید کرد. نتایج این مطالعه نشان داد که این برنامه توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به نتایج ارزشمندی دست یافته است. با توجه به اینکه این مطالعه شامل دو گروه مداخله و کنترل بود ، یک برنامه آموزشی خودیاری در گروه مداخله ارائه شد ، اما این دوره ها در گروه کنترل ارائه نشد. اطلاعات افراد در گروه مداخله و عملکرد به طور قابل توجهی بالاتر از گروه کنترل بود ، بنابراین برخی از شاخص ها در زمینه شیوه زندگی بیش از 90 درصد وضعیت مطلوب را نشان می دهند. علاوه بر این ، وضعیت اطلاعات و عملکرد در گروه مداخله برای بیماریهای مختلف مطلوب تر است.

در گروه مداخله ، میزان مراقبت از خود در زمینه بیماریهای قلبی عروقی بسیار بیشتر است. از نظر سلامت روان ، شاخص های مراقبت از خود به وضعیت بسیار خوبی تغییر کرده است. در مورد سرطان ، آموزش هایی در مورد سرطان روده بزرگ ، سرطان دهانه رحم و سرطان سینه انجام شده است. در مورد روش تدریس ، توجه به این نکته جالب است که از آنجا که این مطالعه به بررسی اثرات پس از پروژه برنامه پس از اجرای برنامه و در زمینه همه گیری کروناویروس پرداخته بود ، نظرات گروه هدف به صورت فردی افزایش یافت. آموزش و اینترنت و مجازی ؛ قبل از شیوع ویروس کرونا ، گروه هدف بیشتر روی درس های گروهی و آموزش از راه دور تمرکز می کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه ایها ایهاد ، دکتر مفتون پیشنهاد کرد که با توجه به استعداد و توانایی افراد جامعه که در این پروژه مشاهده می شود ، می توان با ارائه خدمات مرکز تخصصی برای افزایش عزت نفس و خودباوری جامعه هماهنگ کرد. ظرفیت مراقبت اقدامات موثری برای کنترل همه گیری کرونا انجام شده است.

انتهای پیام: