فرهنگ و هنر

بازخوانی گزارش‌های خبرنگار جانباخته سرگرمی برای همه در روز خبرنگار

1400 سال ؛ ما در حال گرامیداشت روز خبرنگار هستیم در حالی که هنوز عزادار دو خبرنگار محیط زیست هستیم: مهشاد کریمی – سرگرمی برای همه – ریحانه یاسینی – ایرنا ؛ دو قصه گو در حین انجام وظیفه با یک اتوبوس تصادف کردند. امروز ، به افتخار همه روزنامه نگاران کشته شده در جریان آگاهی بخشی از این دو فعال رسانه ای محیط زیست ، برخی آثار و گزارشات مهشاد کریمی را مرور و بازنشر می کنیم.

به گزارش سرگرمی برای همه ، “مهشاد کریمی ، فارغ التحصیل دانشگاه علامه ، متولد 1375 ، با سرگرمی برای همه کار خود را آغاز کرد و در طول پنج سال مسئولیت خود به عنوان یک روزنامه نگار فعال و مداوم محیط زیست تبدیل شد.

روزنامه نگاران این حوزه می دانند که “محیط” حوزه خبری است که عشق و درد می خواهد ، که ترکیبی از عشق ، درد و تعهد در حضور “مهشاد” بود و این ویژگی ها در نوشته های وی منعکس شده است.

1400 قبل از ورود ؛ وقتی مردم تهران از آلودگی هوا خفه شدند ، وی بر مصاحبه ، نوشتن درباره قانون هوای پاک و عواقب عدم اجرای آن اصرار کرد. نیروگاه های تهران اعتراف کردند

او شایسته عنوان “دختر سبز سرگرمی برای همه” است زیرا نگران مناطق مختلف محیط زیست ، از جنگل های آکامشهد ، آتش سوزی جنگل ها تا خشکسالی ، معادن در تهران ، سیل ، مرگ پرندگان مهاجر و بسیاری از مسائل زیست محیطی بود.

علاوه بر این ، در ماه های اخیر ، هنگامی که وزارت نیرو از پرداخت کامل هزینه دریاچه ارومیه خودداری کرد ، وی بارها درباره مشکلات این دریاچه نوشت. دریاچه ای که آخرین اردوگاه مهشاد شد.

مهشاد روز چهارشنبه (2 تیر) به دعوت 22 خبرنگار و عکاس دیگر به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست ، مرکز احیای دریاچه ارومیه به ارومیه سفر کرد تا از آخرین اقدامات زیست محیطی دولت روحانی برای احیای دریاچه ارومیه دیدن کند. اتوبوس روزنامه نگار واژگون شد. و گرمای بزرگی بر دلها گذاشت.

بیش از 40 روز از این حادثه می گذرد ، اما علی رغم عذرخواهی علی ربیع سخنگوی دولت دوازدهم ، نه تنها مسئولان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه از عذرخواهی خودداری کردند ، اما وی حاضر نشد برای تماس با خانواده قربانیان و سرگرمی برای همه و ایرنا.

بر اساس گزارش کارشناسی اخیر ، مهشاد و ریحانه کار را حذف کرده اند که به کار گرفته اند: ::::: روش حمل ونقل: راننده ، با توجه به شرایط جاده ، جغرافیای منطقه ، بدون هماهنگی با زیرمجموعه های مربوط به ترافیک. همان مقاماتی که مسئولیت را بر عهده نگرفتند و تنها پس از این حادثه تبرئه شدند.

زنده نگه داشتن یاد “مهشاد” و “ریحانه” ، پی بردن به ابعاد این حادثه دلخراش و محاکمه مجرمان نه تنها خواسته ماست ، بلکه مطالبه جامعه رسانه ای کشور است که تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. به دست آورد.

انتهای پیام: