اقتصادی

گزارش کامل سرگرمی برای همه از جلسه بررسی آلودگی هوا در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

گروهی از نمایندگان مجلس به همراه مسئولان آلودگی هوا در کمیته اصل 90 مجلس برای پرسش ، پاسخ و رسیدگی به موضوعات کاهش آلودگی در کلانشهرها تشکیل جلسه دادند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، نشستی عصر امروز (دوشنبه) در تهران با هدف اطلاع از علل آلودگی هوا با حضور نهادها و دستگاه های مسئول کمیته اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان سازمان محیط زیست ، وزارت امور داخلی ، شهرداری ، یک سازمان استاندارد ، جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند ، علل آلودگی هوا در پایتخت ها مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اعلام کرد. “این حق طبیعی افراد پاک است که از هوای تازه لذت ببرند. مردم باید بدانند که چرا هوا آلوده است ، به همین دلیل ما این جلسه را برگزار کردیم تا بدانیم که خرابی دستگاه های مختلف در تمیز نگه داشتن هوا چقدر است.

سمیه رافی با اشاره به اینکه كنترل مجلس بر اجرای قانون هوای پاك امكان پذیر است ، در س inالی از نماینده وزارت نفت گفت. “وضعیت بنزین یورو 4 و یورو 5 چگونه است؟”

در پاسخ به س aboveال فوق ، نماینده وزارت توزیع و فرآوری نفت گفت. “طبق تصمیم دولت ، ما وظیفه خود را برای توزیع بنزین یورو 4 در پایتخت انجام داده ایم.” آژانس محیط زیست نیز موضوع را زیر نظر گرفت. وزارت نفت 85٪ تأیید سازمان محیط زیست را برای توزیع بنزین یورو 4 دریافت کرده است. تمام تعهدات مربوط به توزیع بنزین یورو 4 انجام شده است.

نماینده توزیع و پردازش وزارت نفت افزود. در تصمیم هیئت وزیران هیچ نقطه توزیع بنزین یورو 5 وجود ندارد. در مورد سوخت دیزل ، دیزل یورو 4 نیز در تمام مناطق شهری توزیع می شود. حتی در حومه تهران نیز از همین نوع گازوئیل استفاده می شود. در برخی موارد ما کارهایی بیشتر از قانون انجام داده ایم ، به عنوان مثال در شهر اصفهان ، ما دو برابر سوخت دیزل یورو 4 مصوب شورای وزیران توزیع می کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس سوال دیگری را از نماینده بهینه سازی مصرف سوخت در وزارت نفت پرسید. وضعیت قسمت آخر مخزن ماشین چگونه است؟

نماینده بهینه سازی مصرف سوخت گفت. “مسئولیت مخازن خودرو بر عهده صنعت خودرو است ، وزارت نفت درگیر این مسائل نیست. مسئولیت اصلی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت است.

علاوه بر این ، نماینده بهینه سازی مصرف سوخت در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت آلودگی هوا در Asaluye ، گفت: “من مسئول آلودگی هوا در عسلویه نیستم. لطفاً در مورد بخش بهینه سازی نفت وزارت نفت س questionsال کنید.

وی همچنین گفت که در پاسخ به انتقادات مصرف سوخت مازوت در پایتخت. “پاسخ به این س inال در فعالیت ما نیست. ما در نوع ترکیبات سوخت ترکیبات دخالت نمی کنیم. کار ما مصرف سوخت است. سtionsالات مربوط به کیفیت مصرف سوخت باید توسط نمایندگان دیگر و نهادها مطرح شود.

ادامه دارد