استان ها

مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد

به دلیل افزایش آلودگی هوا در پایتخت

مدیر کل محیط زیست استان تهران تصمیمات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا مزانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به تشریح جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت. کلیه مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی روز دوشنبه مورخ 30.8.1401 تعطیل شد.

او اضافه کرد: در روز دوشنبه مورخ 30/8/1301 فعالیت های آموزشی پیش دبستانی ها بصورت غیر حضوری و مجازی انجام می شود.

به گفته وی، مدیران با در نظر گرفتن تعطیلی مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی با مرخصی والدین کودکان موافقت کنند.

مزینانی عنوان کرد. با توجه به تداوم ثبات، در مورد فعالیت مهدکودک ها، مراکز پیش دبستانی و کلیه مدارس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران فروش مجوزهای طرح ترافیک روزانه توسط شهرداری تهران را از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری ممنوع کرد.

او اضافه کرد: از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنید.

اداره کل محیط زیست استان تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و پلیس راهنمایی و رانندگی فاتب از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی جلوگیری می کنند.

او ادامه داد. از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری فعالیت کارخانجات بتن آماده، شن و ماسه و آسفالت به طور موقت ممنوع است.

مزینانی گفت: مراکز سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در نقاط پرتردد شهر مستقر شوند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران برای جلوگیری از اتصال اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری اقدامات لازم را انجام دهد.

او اضافه کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی در خصوص اطلاع‌رسانی، توصیه‌ها و همکاری و مشارکت مردمی در خصوص اقدامات پیشگیری از آلودگی هوا، حفظ توصیه‌های بهداشتی ویژه در مواقع اضطراری آلودگی هوا. کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و غیره.

استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم به ویژه گروه های حساس (کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …)، پلیس راهور و کارکنان شهرداری. و … که بیشتر در معرض آلودگی هوا و حضور در فضای باز هستند، ضروری است.

او گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای جلوگیری از تردد تمامی موتورسیکلت ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین خودروهای دودزا با معاینه فنی اقدامات لازم را انجام داده است.

مزینانی تاکید کرد. شهرداران ایالت ها باید برای جلوگیری از فعالیت های ساختمانی که باعث افزایش آلودگی هوا می شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود. ممنوعیت مصرف نفت کوره و نفت کوره در تمامی واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی کشور ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: شرکت گاز منطقه ای باید برای ادامه گازرسانی به نیروگاه ها و سایر بلوک های متصل به شبکه گازرسانی که بهره برداری از آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و شهرداران استان، مردم باید برای جلوگیری از سوزاندن ضایعات و سوزاندن برگ درختان کنترل ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/