اجتماعی

آلودگی هوای تهران «باد» می خواهد؛ نه برف و باران!

امروز در بیشتر نقاط تهران برف بارید و در حالی که مردم منتظر هوای پاک برفی بودند، شاخص کیفیت هوا همچنان برای گروه های حساس ناسالم بود.

به گزارش سرگرمی برای همه، امروز پنجشنبه 24 دی ماه برف تهران را فرا گرفت اما نتوانست هوا را صاف کند.

امروز به جز استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در تمامی مناطق کشور باران یا برف باریده است. در تهران هم برف بارید. کیفیت هوای پایتخت اما همچنان برای گروه های حساس ناسالم بود.

بعد از بارش برف در صبح، شاخص کیفیت هوای پایتخت عصر امروز تغییر چندانی نداشته است. کیفیت هوای پایتخت 140 تا 18 بر اساس شاخص «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» و کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

شاید اکثر مردم این تصور را داشته باشند که کیفیت هوا باید هنگام بارندگی یا برف خوب باشد، اما اینطور نیست.

به گفته کارشناسان در شرایط آلودگی هوا حتی باران به دلیل ترکیب باران با عناصر شیمیایی موجود در هوا در کاهش آلودگی هوا موثر نخواهد بود زیرا باران به باران اسیدی تبدیل می شود.

به گفته محسن روشنی، مدیر بخش پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، معمولاً وزش باد حداقل چهار یا پنج متر در ثانیه می تواند «کیفیت هوا» را افزایش دهد، اما اگر باران با سطح مناسب همراه نباشد؛ تهویه، نمی تواند به بهبود کیفیت هوا، به آرامی کمک کند

از طرفی یکی از پدیده هایی که گاهی در شرایط بارندگی رخ می دهد، کاهش ارتفاع لایه اختلاط هوا است، پدیده ای که غلظت آلاینده ها را افزایش می دهد زیرا کاهش ارتفاع لایه اختلاط باعث می شود; سطح گردش آلاینده ها کاهش می یابد و در نتیجه غلظت آنها افزایش می یابد.

بارش برف و تردد نیمه سنگین در محورها

اما بارش برف امروز باعث ترافیک سنگین در پنج محور مواصلاتی از جمله چالوس و هراز شد.

به گفته سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه، امروز ترافیک در محور چالوس در دو مسیر شهرستانک و تونل کندوان سنگین و نیمه سنگین بود. در دو مسیر برگشت، در محور هراز، در حوزه آبی اسک نیز وضعیت مشابهی وجود داشت.

وی همچنین با اعلام اینکه به رانندگان توصیه می شود در زمان بارش برف و باران از تردد غیرضروری خودداری کنند، توصیه کرد: از برف گیر استفاده کنید. پر کردن باک خودرو در ابتدای سفر و داشتن غذای کافی و لباس گرم از دیگر مواردی است که برای سفر در فصل زمستان توصیه می شود. هنگام رانندگی در برف و باران، رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله مطمئن و پرهیز از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، هشدار همیشگی پلیس به رانندگان است.

7 نکته برای پیشگیری از سرطان پروستات

خبری با عنوان «7 نکته برای پیشگیری از سرطان پروستات» از پربازدیدترین اخبار سرویس اجتماعی سرگرمی برای همه امروز بود.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، از هر 100 مرد بالای 60 سال، 6 نفر در سن 70 سالگی به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف سویا و چای، استفاده از تخمه کدو تنبل از جمله ماهی در رژیم غذایی، مصرف هرچه بیشتر گوجه فرنگی، محدود کردن مصرف چربی اشباع شده، استفاده مکمل های غذایی؛ و مشورت با پزشک در مورد مصرف آسپرین هفت نکته است که باید برای پیشگیری از سرطان پروستات رعایت کنید.

نشت سوالات امتحان نهایی; سمپاشی بذر برای کنکور.

در 10 روز گذشته اخباری مبنی بر انتشار سوالات جلسه امتحان دقایقی پس از شروع جلسه در کانال های تلگرامی منتشر شد که نگرانی های زیادی را در خصوص نقض امنیتی امتحانات ایجاد کرد.

یکی از مدرسان آزمون در گفت وگو با سرگرمی برای همه درباره میزان فروش سوالات گفت: «فروش سوالات امتحان نهایی رایگان است، درآمد آنها از ثبت نام فریب خوردگانی است که اعتماد به نفس خود را به آزمون می دهند. قیمت واقعی ها 1 میلیارد، قیمت دزدها 20 میلیون. متأسفانه این پول برای ثروتمندان پول نیست».

به گزارش سرگرمی برای همه، مسئولان آموزش و پرورش و دست اندرکاران برگزاری امتحانات نهایی بارها تاکید کرده اند که امنیت طراحی و ارسال سوالات امتحانات نهایی کاملا برقرار است و احتمال لو رفتن سوالات امتحانی قبل از رسیدن به جلسه به صفر رسیده است، اما اخیرا جعلیات . جلسات آزمون به دلیل حمل تلفن همراه و وسایل جاسوسی کوچک و امثال آن برگزار می شود که نیازمند دقت بیشتر و همراهی و همکاری وزارت ارتباطات با سایر دستگاه ها از نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه برای تهیه ابزار نظارتی می باشد. وزارت معارف می تواند امنیت امتحانات فارغ التحصیلی را که برای سرنوشت چند صد هزار داوطلب جدی است، تضمین کند.

چرا که به نظر می رسد علیرغم اظهارات قبلی پلیس و وزارت آموزش و پرورش، با اقدامات فوری از جمله ارائه آشکارسازهای سیگنال، امکان تقلب پس از دسترسی به سوالات و پاسخنامه آزمون در کانال های تلگرامی به طور کامل برطرف نشده است. حوزه های امتحانی، در حالی که آموزش هنوز وجود ندارد. سؤالات بی پاسخ این است که آیا همه متقلبان و متخلفان چند آزمایش قبلی شناسایی و شناسایی شده اند؟ میزان و گستردگی تخلف چقدر بوده است و با فرض عدم شناسایی متقلبان و غیر قابل ردیابی و دسترسی، آیا در صورت کشف تقلب، امتحانات نهایی بررسی می شود؟

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی سرگرمی برای همه.

7 نکته برای پیشگیری از سرطان پروستات

آیا باران تهران را از آلودگی هوا نجات می دهد؟

«جعلی» در «امنیت کامل»؟

بارش در اکثر مناطق جمهوری: “باران” در جنوب، “برف” در مناطق مرتفع.

بارش برف و باران در محورهای 21 شهرستان/ ناقص در 5 محور

انتهای پیام