علمی و پزشکی

هوای پایتخت برای گروه‌های حساس آلوده شد

آزادی:

طبق پیش بینی های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا ، امروز (4 دسامبر) در نخستین ساعات بامداد ، با افزایش ترافیک و عدم وزش باد موثر ، کیفیت هوا در مناطق پرتردد برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است.

کمبود بادهای موثر در طول روز منجر به تجمع آلاینده ها می شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد همچنان ضعیف خواهد بود. در اواخر وزش باد ، افزایش نسبی سرعت باد ، رشد ابر و احتمال بارش پراکنده باران تا حدی منجر به پراکندگی آلاینده ها خواهد شد. با این حال ، با افزایش ترافیک عصر ، کاهش کیفیت هوا در اکثر مناطق شلوغ دور از دسترس نیست.

با کاهش سرعت باد تا فردا صبح (4 دسامبر) ، آغاز راهپیمایی اتومبیل باعث افزایش غلظت آلاینده ها ، به ویژه ذرات معلق می شود و در نتیجه شاهد ایجاد شرایط ناسالم در برخی مناطق شلوغ گروه های حساس خواهیم بود.

ادامه شرایط آب و هوایی در طول روز منجر به تجمع آلاینده ها می شود. همچنین پیش بینی می شود در آخرین ساعات فردا (4 دسامبر) کیفیت هوای مناطق پرتردد برای گروه های حساس ناسالم باشد که این امر به دلیل افزایش ترافیک و کمبود وزش باد موثر است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، آلاینده هوای پایتخت “ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون” به طور متوسط ​​در 24 ساعت گذشته 134 بوده و هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است. آلاینده شاخص در حال حاضر “ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون” است – به طور متوسط ​​140 ، و هوا در گروه ناسالم برای گروه های حساس است.