عمومی

اگر دانش در ثریا باشد؛ سیاستمردانی از سرزمین پارس چه خواهند کرد؟

کاوشگر موسوم به امید ، انتظار می رود در فوریه 2021 ، همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی ، به مریخ برسد. من آن را با دقت دنبال نکردم ، نمی دانم که چقدر تحت پوشش رسانه های داخلی قرار گرفت. اما در جایی دیدم که آنها نوشتند:

این کاوشگر توسط صنایع سنگین میتسوبیشی ، ساخته شده توسط آزمایشگاه فیزیک جوی دانشگاه کلرادو ، دانشگاه کلرادو ، آزمایشگاه بولدر ، LASP ، دانشگاه ایالتی آریزونا ، دانشگاه کالیفرنیا ، ایالات متحده ، دانشگاه کالیفرنیا ، ایالات متحده ساخته شده است. ژاپن آپونیا آن را با موشک ژاپنی H-IIA از مرکز تانیگاشیما در جنوب آپونیا پرتاب کرد. و دستاوردهای امارات متحده عربی در این مدت صرفاً نام مرکز طراحی و توسعه است که آنها محمد بن راشد و ماهواره امید را نامگذاری کردند و همچنین 200 میلیون دلار برای تبدیل شدن به ماهواره اماراتی هزینه کردند.

همه این اطلاعات ممکن است درست باشد ، و ممکن است دور از ذهن نباشد. اما من فکر نمی کنم که ماندن در این لایه از تحلیل ، راضی بودن به این سطح از اطلاعات ، برای ما مترقی و آموزنده باشد. و اگر این اطلاعات بخاطر پنهان کردن جنبه های دیگر این داستان باشد ، فکر می کنم بی دقتی باشد ، ضررهایی را به دنبال خواهد داشت.

چه ابعاد دیگری از تاریخ را می توان بررسی کرد؟

در اینجا بخشی از آن وجود دارد که فکر می کنم قابل تأمل است.

این پروژه توسط یک زن جوان به نام سارا امیر هدایت می شود. در سال 2017 ، امارات متحده عربی اولین کشور در جهان بود که پست وزیر را به نام وزارت علوم پیشرفته تأسیس کرد و در گام بعدی ، زنی را به این سمت منصوب کرد. وزارت متذکر شد که هدف ارتقا education آموزش فن آوری و فن آوری در کشور است.

امیری به اجلاس نوآوری TEDx 2017 گفت: “برای اولین بار پس از دوازده سال ، من تصویری از کهکشان آندرومدا ، نزدیک ترین کهکشان به کهکشان راه شیری خود را دیدم.” “بعد از آن ، من همه چیز مربوط به فضا را با علاقه دنبال کردم.”

سارا امیری دختری بلوچ ایرانی تبار است ، وی در سال 1987 در شهر نیکشهر از توابع چابهار در استان سیستان بلوچستان به دنیا آمد. امیر پس از اتمام دبیرستان ، با خانواده اش به امارات نقل مکان کرد و در آنجا از دبیرستان فارغ التحصیل شد. وی در سال 2004 دانشجوی دانشگاه آمریکایی شارجه شد. چهار سال بعد مهندس کامپیوتر شد و فارغ التحصیل شد.

سارا امیر در سال 2009 در سن 22 سالگی به عنوان مهندس برنامه های فضایی در مرکز کنترل از راه دور ماهواره ای دبی ست یک به تیم برنامه ریزی و مدیریت پیوست ، که به مدت پنج سال در آنجا کار کرد. در سال 2015 ، وی برای مدیریت پروژه ساخت و راه اندازی کاوشگر امید ، به عنوان رئیس بخش هوا فضا شد. پادشاه دبی و نخست وزیر امارات متحده عربی (محمد بن راشد آل مکتوم) علاوه بر انتصاب وی به عنوان رئیس شاخه هوافضا ، وی را به عنوان سرپرست ساخت تحقیق تحقیق امید: انتخاب کرد. این شورا از سال 2016 در امارات متحده عربی تأسیس شده است.

در سال 2015 ، سارا امیر از سوی مجمع جهانی اقتصاد به عنوان یکی از 50 دانشمند برتر جهان شناخته شد. وی توسط بی بی سی در سال 2020 به عنوان یکی از 100 زن الهام بخش در جهان انتخاب شد.

من فکر می کنم که رسانه ها ، درست یا غلط ، در چه بخشی از تاریخ ترجیح می دهند روی آن تمرکز کنند ، نباید مانع توجه سیاست گذاران به سایر جنبه های تاریخ شوند.