بین الملل

آواکس‌های «KJ-500» چین بر فراز دریای چین جنوبی جولان خواهند داد

به گزارش گروه بین الملل آژانس “فارس” ، رسانه های چینی LMs گزارش دادند که آخرین نسخه AWACS “KJ-500” ساخت چین در حال آماده سازی برای انجام مأموریتی از دریای جنوب چین است.

به گزارش انگلیسی زبان گلوبال تایمز ، AWACS در یک پایگاه دریایی چین در جنوب کشور مستقر است. تحلیلگران می گویند با وجود تحریکات آمریكا در دریای چین جنوبی ، از جمله پروازهای جاسوسی ، AWACS جدید به ارتش چین اجازه می دهد از حریم هوایی و دریایی خود دفاع كند و دامنه مأموریت و توانایی های خود را افزایش دهد.

فو جیانشاو ، تحلیلگر نظامی چینی ، می گوید AWACS ، مجهز به سیستم های هشدار سریع ، از نسخه ایالات متحده بهتر است و باید به قابلیت های سوخت گیری هوا مجهز باشد. این تحلیلگر نظامی چینی افزود: اقدامات انجام شده علیه هواپیماهای هشدار سریع هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

در روزهای اخیر ، ارتش چین برای نشان دادن قدرت خود به ایالات متحده ، هواپیماهای جنگنده را با یک ناو هواپیمابر لیائونینگ به پرواز درآورده است. به گزارش وب سایت جدید ریکاوری به نقل از وزارت دفاع چین ، این ناو هواپیمابر اخیراً با یک اسکادران جنگنده های G-15 Shenyang خود در دریای جنوب چین مأموریتی انجام داد. در این رزمایش هوایی ، جنگنده های G-15 موشک های مستقیمی را به اهداف از پیش تعیین شده شلیک کردند و تمرین شارژ مجدد هوی را با موفقیت به پایان رساندند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام /