بین الملل

اولین واکنش آمریکا به اعدام علیرضا اکبری

ودانت پاتل، معاون مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا به حکم اعدام علیرضا اکبری معاون سابق وزیر دفاع به جرم جاسوسی پاسخ داد و آن را ناعادلانه خواند.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا، پاتل در نطق مداخله جویانه خود با اشاره به درخواست دولت انگلیس از ایران برای عدم اجرای این حکم اعدام، اتهامات علیرضا اکبری و صدور حکم اعدام علیه وی را دارای انگیزه سیاسی خواند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد. ما ابزارهایی برای پاسخگو کردن ایران داریم. این ابزارها شامل تحریم های مختلف و قرار گرفتن در لیست سیاه موسسات و افراد مختلف است و ما این اقدامات را با هماهنگی متحدان خود انجام می دهیم.

در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات تاثیری داشته است، الف. وی مدعی شد که این اقدامات آمریکا مؤثر بوده و بر انزوای ایران تأثیر گذاشته است.

پاتل در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت پارلمان انگلیس از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا، به اقدام خصمانه واشنگتن در تروریستی دانستن سپاه پاسداران ایران اشاره کرد و اتهاماتی را علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد و مدعی شد که; فعالیت آنها در خدمت منافع ایران است، به آمریکا و متحدانش در منطقه آسیب می رساند.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد که واشنگتن در مورد تصمیمات سایر کشورها در این زمینه اظهار نظر نمی کند و این اتحادیه اروپا است که باید تصمیم بگیرد که سپاه را تروریستی خواند یا خیر.

311311