فرهنگ و هنر

واکنش سازمان حج و زیارت به اطلاعیه «مقررات سفر به عراق»

معاون عتبات عالیات کشور پس از ابلاغ قوانین سفر به عراق که تعدادی واکسن کرونا برای ورود به کشور معرفی شد، گفت. برای رفتن به عراق.”

به گزارش سرگرمی برای همه، اخیرا دستورالعمل جدید سفر به عراق برای گردشگری و ایرلاین های ایرانی ارسال شده است که مسافران ورودی را ملزم به ارائه گواهی معتبر واکسیناسیون کووید یا تست PCR منفی می کند. همچنین اعلام شده است که عراق واکسن Pfizer / Moderna / Astrazenka / Johnson / Sinofarm / Sinovac را برای این کشور تایید کرده است. با این حال، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی، معاون امور زیارتی سازمان حج، این دستورالعمل را شایعه خواند و گفت که کارت واکسن تایید شده توسط وزارت بهداشت، آزمایش PCR منفی، قبلا وجود داشته است.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از رحمانی گفت: وی افزود: این خبر مشکل جدیدی نیست، اما دستورالعمل های قبلی را تکرار می کند و طی 72 ساعت قبل از ارسال یا تزریق دو دوز واکسن که مورد تایید سازمان است، آزمایش PCR منفی می شود. وزارت بهداشت”. سفر به این کشور داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است.

وی نیز اعلام کرد. رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی توسط کاروان های سازمان زیارت حاجی الزامی است، سلامت، حیثیت، حیثیت و امنیت زائران از جمله الزامات برای ماست.

معاون حج در این پاسخ در مورد نوع واکسن تایید شده برای سفر به عتبات عالیات عراق توضیحی نداد. پیش از این مسئولان سازمان حج که مسئولیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق را بر عهده دارد، گفته بودند: وارد عراق شوید، اما برای زائر باید واکسینه شوید. کارت واکسن کرونا با امضای کادر پزشکی و هلال احمر به عنوان کارت معتبر طرف عراقی است و همه زائران مورد تایید سیستم واکسیناسیون دو دوز وزارت بهداشت، کارت واکسن را دریافت خواهند کرد و کارت برای طرف عراقی معتبر است.

پاسخ سازمان زیارتی حج به بیانیه «قوانین سفر به عراق»

انتهای پیام: