عمومی

اندیشکده‌ها واسط مراکز علمی و دستگاه‌های تصمیم ساز

در برنامه امروز با عنوان شبکه “خابر” ، ابوالفضل آمونی با اشاره به جلسه امروز مدیران مراکز تحقیقاتی با رئیس “مجلس شورای اسلامی” و آغاز همکاری مجمع با آنها ، گفت: این یک نهاد اجرایی و تصمیم گیری است.

وی گفت: “دولت یک فرایند تصمیم گیری است و اندیشکده ها به تصمیم گیری کمک می کنند و یک رویکرد پارلمان فرصتی را برای اتاق فکر فراهم می کند تا فرصت ها را فراهم کند.”

دایی اظهار داشت: جلسه رئیس اتاق ، بیانگر آمادگی دیدار با مدیران کانون های فکری و آغاز تعامل گسترده یازدهمین جلسه با کانون های روشنفکری بود. این همکاری و همکاری در سه سطح شخصی نمایندگان و بحث در مورد مشاوره های فردی و موقت در کمیسیون ها. در سطح کلان مجلس و دادگاه تصمیم گیری می شود.

او گفت. “در سطح کلان مجلس ، مرکز تحقیقاتی همچنان به عنوان مرکز تحقیقات مهم و مؤثر ، مرکزیت خود را حفظ خواهد کرد.”

نماینده توضیح داد که ماهیت مراکز تحقیقاتی غیررسمی است.

محسن دنیاوی ، مدیر مرکز تحقیقات ماانا ، گفت: وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهادات متعددی برای همکاری با مجلس مطرح شد ، یکی کمک به مرکز پژوهش های مجلس ، دومین همکاری در تهیه برنامه هفتم توسعه و سوم برای ایجاد شبکه ای از اتاق های فکر. هر نماینده

وی گفت: یکی از وظایف مراکز تحقیقاتی شناسایی خطوط کشور و طبقه بندی آنها بود.

مجید فولادگر ، مدیر مؤسسه تحقیقات ویژن گفت: متفکران می توانند به دولت کمک کنند تا تصمیمات صحیحی را اتخاذ کند و می تواند از تصمیم گیری های اشتباه جلوگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه مراکز تحقیقاتی باید تقویت شوند ، افزود: “هر دو دولت ، نخبگان ، مردم و حتی خیرین می توانند به تقویت مراکز روانی کمک کنند.”

در مورد ترجمه استراتژی های کلان در مراکز تحقیقاتی ، فولادگر با یک مثال توضیح داد.