انتقاد شدید نماینده مجلس از ناایمن بودن جاده پلدختر خرم‌آباد

پلدختر | نماینده مجلس

به گزارش سرگرمی برای همه لرستان ،عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری ، گفت: بی توجهی و انفعال مسوولان نسبت به مناسب سازی و ایمن سازی ، جاده پلدختر – معمولان – خرم آباد را به قتلگاه تبدیل کرده است.

سیدحمیدرضا کاظمی گفت :جاده پلدختر – خرم آباد که در سیل فروردین ماه سال 1398 تخریب شد، مسیری ترانزیتی و پرتردد که دارای نقاط حادثه خیز فراوان و مرگباری است که جلوگیری از حوادث ناگوار در آن توجه مسئولان و متولیان امر را می طلبد.

وی افزود: این مطالبه عمومی با توجه به حوادث خونین و مرگباری که موجب داغدارشدن خانواده های زیادی شده و بارها از طریق نطق پیش از دستور و مکرر از تریبون مجلس به مسوولان ذی ربط تذکر داده شده اما متاسفانه تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته و همچنان این جاده قربانی می گیرد و ایمن سازی آن مطالبه جدی مردم شهرستان پلدختر است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محصور بودن این محورپردد بین کوه و رودخانه و از بین رفتن شانه و در نقاط بسیاری تخریب بخشی از جاده در سیل سال 1398 عدم ایمن سازی، نبود حفاظ ، گاردریل و جداکننده (نیوجرسی) موجب سقوط مکرر خودروها به داخل رودخانه شده است.

وی به بی توجهی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری نسبت به استانداردسازی محور پلدختر – خرم آباد اشاره کرد و افزود: بارها از تریبون مجلس بی توجهی خسارت بار وزارت راه نسبت به ایمن سازی این محور که به قتلگاه تبدیل و به جاده مرگ معروف شده ، تذکرات داده شده است.

کاظمی یادآورشد:بی توجهی ها نسبت به ایمن سازی جاده پلدختر ، معمولان -خرم آباد که محل اتصال استان های شمال به جنوب و غرب کشور می باشد موجب به خطر افتادن مسافران از استان های کرمانشاه ، ایلام و خوزستان شده است.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی بر رفع نقاط حادثه خیز محور پلدختر – خرم آباد در اسرع وقت از سوی مسوولان راه و شهرسازی و سازمان راهداری تاکید کرد و گفت:انتظار می رود وزرای مربوطه علی رغم این تذکرات و هشدارهای جدی برای جلوگیری از حوادث مرگبار در این زمینه اقدام عاجل کنند زیرا مردم حق داشتن جاده ایمن را دارند.