عمومی

افزایش قیمت ۴ قلم کالای اساسی کمتر از یارانه پرداختی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الله عبدالمالک عصر چهارشنبه در همایش سیاست های اقتصادی دولت که با حضور مجمع عمومی طلاب و فضلای حوزه علمیه جمعه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه کومی برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا، 100 هزار میلیارد تومان در سال 1394 در دستور کار قرار گرفته است. دولت به رهبری مقام معظم رهبری به چند موضوع از جمله عدالت و یارانه رسیدگی کرد.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های رئیس جمهور ایجاد عدالت در همه حوزه ها است، افزود: در این راستا، باید در راستای تحقق اهداف و برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه اقدام شود. اولویت به یارانه های قابل توجه و ارز داده شد.

گفت: ارز ممتاز با پول 4200: در دستور کار تخصیص 400 هزار میلیارد تومان از دارایی های مردم ایران از محل صادرات نفت برای ایجاد رفاه مردم بود. ولی: متأسفانه بسیاری از این پول به جیب ما می رود ملت او نرفت، نتیجه برعکس شد.

عبدالملکی عنوان کرد. تخصیص 20 میلیارد دلار ارز 4200 تومان، یعنی به جای پول; 20 هزار درام فروخته می شود، انجام نشد، در مجموع 400 هزار میلیارد تومان حجم ریالی این ارز بوده که 50 درصد بودجه سال 1400 کشور است.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی ادامه داد. دولت قبل می گفت این یارانه برای ارزان شدن کالا برای مردم داده شده است. ولی: متاسفانه بخشی از این پول به جیب دلالان رفت و بخشی نیز به کالاهای قاچاق اختصاص یافت. چون کالاهایی مثل آرد و روغن به خاطر یارانه هایی که به کشورهای همسایه می دادند قاچاق می شد.

یارانه ها به دست مردم نرسید

وی با بیان اینکه یارانه به دست مردم نرسید، افزود. «به عنوان مثال برخی از دلالان دام بودند که با واردات ارز مورد علاقه خود، آنها را به صورت رایگان و عملاً از دامداران به دامداران می فروختند. حمایت کننده: او نتوانست.

به عبدالمالک هم اظهار داشت. 50 درصد ماکارونی تولیدی در ایران که با آرد یارانه ای تولید می شود. خارج از کشور می رود، یعنی بخشی از یارانه مردم ایران به خارجی ها می رسد.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی افزود. تهیه کننده: به خارج از کشور می رود؛ مثل اینکه تهیه کننده: 20 هزار تومان یارانه خارجی می دهیم.

او اعلام کرد. بخشی از تخصیص 4200 درام به جیب مردم می رود تا کالای ارزان تری تهیه کنند که البته بسیار کمتر از این مبلغ است که منطقی نیست.

او به تفصیل پرداخت. برنامه دولت سیزدهم یارانه دادن به این 400 هزار میلیارد دلار است. باید سریعا به مردم داده شود، بعد قیمت ها مناسب باشد، در این صورت واسطه گری و قاچاق از بین می رود، مردم هر کالایی را که می خواهند می خرند.

افزایش قیمت 4 محصول اصلی کمتر از یارانه پرداختی است

قیمت چهار محصول مرغ، تخم مرغ، لبنیات، روغن افزایش یافته است

به عبدالملک گفت. وی افزود: با اعطای این یارانه به مردم، قیمت چهار محصول شامل مرغ، تخم مرغ، لبنیات، روغن افزایش می یابد، محاسبه شده است که این افزایش کمتر از یارانه پرداختی است. »:

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه خیلی ها از دولت و شخص رئیس جمهور سوال می کنند که چرا می خواهید این چالش را انجام دهید، افزود: نزدیک تر این کار باید انجام شود، ما اختیارات خود را در این مسیر گذاشته ایم.

او گفت. قانون نیز سازوکاری از سوی دولت ایجاد می کند برگ های محصول: الکترونیک درخواست کرد که محصول را با قیمت قبلی دور بریزد ملت نصب شدن.

عبدالمالک ادامه داد. تصمیم دولت این بود که به مدت دو ماه به دهک های مختلف پول نقد بدهد تا مقدمات کارت الکترونیکی آماده شود.

افرادی که در دهک دهم نیستند پس از بررسی اعتراضات یارانه خود را دریافت می کنند

سازمان بهداشت جهانی؟ در باره: آنهایی که مخالف عدم دریافت یارانه بودند گفتند. سامانه ای برای این منظور راه اندازی می شود که پس از مطالعه اعتراضات، افرادی که دهک دهم نیستند مشمول یارانه آنها می شوند.

به عبدالملک نیز خبر داد. اگر مشخص شود زیرا: درست گفتند، یارانه ماه های قبل هم به حسابشان واریز می شود و مردم نگران ضایع شدن حقشان نباشند.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی ادامه داد. با انقلاب و سیستم، دشمنان به راحتی نابود می شوند. دست: نمی گیرند، در اجرای این طرح سیاه نمایی می شوند، در این زمینه کمپ توضیحاتی در دولت راه اندازی شده تا گروه های مرجع در این زمینه توجیه شوند.

افزایش قیمت 4 محصول اصلی کمتر از یارانه پرداختی است

هیچ کدام از یارانه ها به دولت تعلق نمی گیرد

او اضافه کرد. هیچ چیزی از یارانه ها به دولت نمی رسد، اینکه می گویند دولت برای جبران کسری بودجه این کار را می کند، درست نیست.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی مواد غذایی گفت: در سطح متوسط بین المللی اتفاقات مهمی افتاده است که ارز را حفظ کرده است 4200 این امر غیرممکن کرد که جنگ اوکراین و روسیه یکی از این رویدادها باشد چرا؟ این منطقه محل کشت غلات و تولید غذا بوده است.

عبدالملک خود را دهک بیان کرد آره این یک فرمول پیچیده و میزان ثروت و درآمد افراد در یک دوره زمانی معین است مدت زمان طولانی 4 سال بررسی می شود اما ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که قابل اعتراض باشد مطابق با: اطلاعات مالی و اقتصادی جمعیت این دهک انجام می شود.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی گفت. چرا برای اجرای این برنامه با مردم صحبت می شود؟ من نیستم لازم به ذکر است که علاوه بر افزایش قیمت آرد درجه یک، صنعت هم اکنون به آنها نزدیک شده است بین تنظیم شد؛ برنامه اولیه هنوز اجرایی نشده است، رئیس جمهور با مردم صحبت کردند، وزرا هم با رسانه ملی صحبت کردند. مداوم آنها جزئیات این برنامه را ارائه می دهند، از سوی دیگر اگر این موضوعات قبلا مطرح می شد، ممکن بود در تامین برخی از محصولات غذایی با بحران مواجه شود.

بعد از 4 محصول گران شده است. قیمت بقیه کالاها محاسبه و اعلام می شود

او گفت. برای اجرای این طرح تنها چهار محصول گران می شود: روغن، مرغ، تخم مرغ، لبنیات مستقیم یا سایر محصولاتی که از این مواد استفاده می کنند نیز ممکن است گران شوند. ولی: مقدار آن قابل توجه نیست و از طرفی بار روانی اجرای این طرح می تواند روی قیمت باشد. دیگر: کالایی که بر برنامه دولت برای محاسبه قیمت کالاها نیز تاثیرگذار است تا اعلام شود تا کنون قیمت 500 کالای مختلف محاسبه شده است.

عبدالملکی افزود: از سوی دیگر باید بازار را کنترل کنیم.» گرفتن: با مجازات های سنگین انجام می شود و با متخلفان برخورد جدی و بازدارنده خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی با اعلام اینکه تعویق اجرای این طرح غیرقابل قبول است، افزود: به ازای هر ماه تاخیر در اجرای این برنامه 38 هزار میلیارد تومان از جیب مردم خارج می شود. اتفاق خواهد افتاد. سال ها این کار در گذشته انجام می شود، مهم نیست چقدر عقب مانده است ملت خواهد بود که اجرای آن دشوارتر خواهد بود.