عمومی

افزایش تولید و اشتغال با مالیات بر عایدی سرمایه

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،
“مهدی طغانی” از اخبار ویژه شبکه دوم سیما عصر چهارشنبه با تشریح جزئیات این برنامه ، افزود: “با اجرای این مالیات ، به جای انحراف از مسیر واقعی تولید ، سرمایه در زمینه تولید استفاده می شود.”

او گفت. “کسی برای سرمایه گذاری باید 25٪ مالیات بپردازد ، اما شخصی که سرمایه خود را از تولید خارج کرده است ، به طور کلی سرمایه گذاری نکرده است ، هنگام خرید املاک و مستغلات ، قیمت افزایش یافته است ، این کار سود زیادی را به همراه داشته است. سود باید باشد. “مالیات بر سود سرمایه خود را پرداخت کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد. در حال حاضر در 187 کشور مالیات بر سود سرمایه وجود دارد ، تعداد کشورهایی که مالیات ندارند و اقتصاد آنها ضعیف است.

رئیس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. “این مالیات در انگلیس در سال 1965 معرفی شد. در همان زمان ، مالیات مسکن در این کشور وضع شد. ما باید از تجربیات سایر کشورها در این زمینه استفاده کنیم.

به گفته توغانی ، هدف ما افزایش درآمدهای دولت از اعمال این مالیات نیست ، بلکه هدف اصلی ما مبارزه با سوداگری در بخشهای مختلف اقتصاد است ، به طوری که منابع مالی جاری از طریق سوداگری به تولید برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت. “در این طرح ، 4 کالا برای استفاده های مختلف ، وسایل نقلیه موتوری زمینی ، شمش های طلا ، ارزها ، مالیات بر سود سرمایه که مالیات بر دارایی است ، ضرایب آن نیز مطابق خرید آن است. متفاوت خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت. “مالیات بر درآمد مکمل مالیات بر سود سرمایه است ، زیرا با ایجاد زیرساخت های لازم ، اگر زیرساخت های پایانه های فروشگاه به خوبی اجرا شود ، مالیات بر درآمد شخصی به خوبی در کشور اجرا می شود. ما برای جمع آوری مالیات از خانه های خالی ، سکه ، ارز خارجی مشکلی نخواهیم داشت ، مدت اجرای این قانون و برای کاربرد کامل بخشهای آن از 6 ماه تا 2 سال تعیین شده است.

در این برنامه تلویزیونی ، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: “این برنامه تهیه شد ، در سال 1998 مورد مطالعه قرار گرفت ، در فوریه 1998 به دولت ارائه شد و در اکتبر 1999 جلسات متعددی در کمیته اقتصادی دولت برای بررسی این لایحه تشکیل شد.

“محمود علیزاده” اضافه کرد. “بر اساس این قانون ، اولین خریداران آپارتمان مشمول مالیات بر سود سرمایه نخواهند شد اگر خریدار اول آپارتمان مذکور را بخرد و آن را برای سود بفروشد. «

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی افزود.

وی با بیان اینکه “هدف ما اجرای این قانون در دو سال آینده پس از تصویب در مجلس ، ایجاد زیرساخت های لازم است كه باید از قبل آماده شود” ، گفت: “این قانون زمانی بلوغ می یابد كه بتوانیم زیرساخت ایجاد كنیم. درآمد جمع كنیم مالیات.

این کارشناس اقتصادی نیز در این برنامه گفت. اگر این مالیات از همه زمینه های اقتصادی کشور تصویب شود ، تجارت اقتصاد کشور با مانع مواجه می شود ؛ هرچه از تجارت در بازار جلوگیری کنیم ، تجارت ملی کمتر خواهد بود. اقتصاد خواهد شد.

“مرتضی ام امانیان” اضافه شد. “به طور کلی ، ما با دریافت این مالیات موافقت می کنیم ؛ دریافت این مالیات علاوه بر بودجه دولت ، می تواند در سازمان اقتصادی نیز مثر باشد.”

این اقتصاددان گفت. چرا یک معلم یا پرستار باید مالیات بپردازد ، اما برخی از افرادی که درآمد زیادی نیز در بورس اوراق بهادار دارند از پرداخت مالیات معاف هستند؟ در حالی که مالیات می تواند مانع اقدامات احساسی در بازار شود.

ام امانیان تأکید کرد. “برای ما این امکان وجود دارد که بازار در هر صورت برای سرمایه گذاری مناسب باشد ، اجرای این برنامه علاوه بر افزایش درآمد دولت ، می تواند تعداد سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهد.”

اعضای مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ، 25 ژوئن سال جاری ، گزارش کمیته اقتصادی در مورد پیش نویس قانون “مالیات بر درآمد سرمایه” بررسی و تصویب شد.

“سید احسان خاندوزی” طبق این برنامه ، گفت:

نایب رئیس کمیته اقتصادی مجلس ذکر کرد. “این برنامه به 99٪ از جامعه نیازمند مصرف کمک می کند ، این برنامه فقط برای کسانی در نظر گرفته شده است که کالاهای بیش از نیاز خود را جمع آوری کرده اند ، فقط بازرگانان و دلالان ناراضی هستند.”

“سید هانی آنی نظری خانقان” با این برنامه موافق است. “CGT (مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر سود سرمایه) 8٪ مالیات در ایالات متحده ، 7٪ در سوئد ، 6٪ در کره جنوبی و صفر٪ در ایران لحاظ می شود.” این مورد زمانی است که معلمان مالیات می پردازند اما کارگزاران هیچ مالیاتی نمی پردازند ، بنابراین این برنامه از حدس و گمان ، جستجوی اجاره جستجوی دلالی جلوگیری می کند.

معاونان خلخالی کی کوثر اظهار داشتند. ساختار “بودجه ای وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از حامیان برنامه دیگر ، محمد صفا دلوئی ، می گوید: “در حال حاضر ، سیستم مالیات با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده – مالیات عملکرد ، تولیدکننده را مجازات می کند ، در حالی که بازرگانان هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند ، و این شکاف را افزایش می دهد.” این به یک فقر طبقاتی تبدیل شده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان ذکر کرد. “برخی از افراد 700 خانه دارند یا بیش از 6000 اتومبیل در هنگام ثبت نام خودرو ثبت نام كرده اند كه در این مدت میلیاردها درام بدست آورده اند ، اما هیچ ریالی مالیات پرداخت نمی كنند ، این برنامه باعث ایجاد سرمایه می شود. به سمت تولید هدایت می شود و منجر به افزایش تولید در ایران می شود.