اقتصادی

امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و فنلاند

در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان، وزیر امور خارجه فنلاند، توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور امضا شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، سید احسان خاندوزی در نشستی که با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: معتقدیم روابط اقتصادی ایران و اروپا نباید به سه مورد محدود شود. قدرت های اروپایی و ایمان و میل. جدیت ما این است که بتوانیم با تمام ظرفیت های اقتصادی اروپا به ویژه فنلاند وارد تعاملات اقتصادی گسترده تری شویم.

وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به اینکه در ماه های اخیر سطح روابط تجاری ایران و فنلاند کافی نبوده است، ابراز امیدواری کرد که امضای توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور تنها مشکل ساز نباشد. گامی به عقب به سطوح سابق ایران و فنلاند و همچنین گامی به سوی تجربه سطوح بالاتر همکاری.
وی گفت: «کشورهای شمال اروپا همواره مدافع صلح و مسائل بشردوستانه بوده اند.
بر اساس این گزارش، پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به نتایج سفر این هیات به ایران در سال های اخیر، گفت: “این نشان از علاقه یان مسئولان و فعالان است.” توسعه همکاری ها با ایران
وی با اشاره به ایجاد «گروه سبز وزرای اقتصاد» برای افزایش همکاری ها و فعالیت های اقتصادی در حوزه اقتصاد سبز و حفاظت از محیط زیست، از وزیر اقتصاد کشورمان برای شرکت در این همایش دعوت کرد.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون 51 موافقتنامه با سایر کشورها برای اجتناب از مالیات مضاعف منعقد کرده است که چندین موافقتنامه در مراحل مختلف امضای رسمی از جمله تبادل اسناد، مراحل قانونگذاری مجلس شورای اسلامی آماده است. مذاکره و مطالعه البته در آینده نزدیک به شبکه قراردادهای کشورمان اضافه خواهند شد تا ذینفعان از مزایای و امتیازات پیش بینی شده برخوردار شوند.
بر اساس اعلام وزارت اقتصاد فنلاند با توجه به اینکه فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا است، از شاخص های اقتصادی و آماری مطلوبی در منطقه برخوردار است تا با توسعه بیشتر روابط اقتصادی با این کشور، فعالان و بازرگانان را تشویق کند. دو کشور تجارت و تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، صادرات خدمات فنی – مهندسی، مشارکت در طرح‌های مختلف، امضای موافقت‌نامه مالیات مضاعف که یکی از موافقت‌نامه‌های اقتصادی سه‌گانه اصلی است، در دستور کار وزارت اقتصاد کشور قرار دارد. موارد و دارایی ها قرار دارند.

انتهای پیام: