فرهنگ و هنر

طراحی شرکت عقیق قم مبتنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی

سرگرمی برای همه/ روزه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جم با اشاره به اینکه شهر جمعه عقیق بر اساس تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی طراحی شده است، تصریح کرد. راه اندازی دانشگاه علمی- کاربردی طلا و جواهر، کتابخانه تخصصی صنایع دستی، احداث کارگاه ها از نقاط مختلف شهر جمعه عقیق خواهد بود.

اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قم به ریاست سیدمحمدتقی شاهچراغ استاندار در محل تالار کرامت استانداری به ریاست علیرضا ارجمندی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمعه برگزار شد. مغازه های آن متعلق به بانک شهری است و به دلیل مجاورت با حرم حضرت معصومه (س) از جایگاه بالایی برای تبدیل شدن به بازار انحصاری در شهر عقاکادزه ایران برخوردار است.

مدیرکل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه حدود 300 هنرمند انگشتر برای اسکان در بازار شمسه اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد. شمسه را نصب و اجرا کنید و به تعهدات انجام شده در این زمینه عمل کنید.

وی با اشاره به اینکه جوم شهر ملی حلقه ها است، افزود: «حدود هزار کارگاه تولید زیورآلات سنگ‌تراشی، 00 هزار و 200 هنرمند در این صنعت در 20 هکتار از اراضی قم مشغول به کار هستند. «بزرگراه تهران که به آن شهر عقیق می گویند». برای کلاس Jom ring طراحی شده است.

وی با بیان اینکه شهر قمی قلی بر مبنای تولید، دانش بنیان، اشتغال زایی طراحی شده است، تصریح کرد: کتابخانه برای صنایع دستی و مراکز ساختمانی کارگاهی از نقاط مختلف شهر ثوم عقیق وجود خواهد داشت.

انتهای پیام: