حوادث

ارجاع ۹۷۰ هزار پرونده به دایره مشاوره و مددکاری پلیس/مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها

معاون فرهنگی وزیر بهداشت گفت: در سال گذشته بیش از 970 هزار پرونده به معاونت اجتماعی، مشاوره، پشتیبانی نیروی انتظامی ارسال شد که 71 درصد آن با ورود مشاوران، روانشناسان و مددکاران در مدت ده ماه حل و فصل شد. 700000 پرونده – با ورود مشاوران، روانشناسان، دستیاران ما، 72 درصد از آن پرونده ها برای کمک به جامعه پذیری به دادگاه ارسال نشد.

به گزارش سرگرمی برای همه: سردار مهدی حاجیان وی در چهارمین کنگره بین‌المللی آنلاین در سی و ششمین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران با موضوع «مددکاری اجتماعی – یکپارچگی اجتماعی» گفت: پلیس یک چارچوب مشاوره و مددکاری اجتماعی در محدوده کلانتری 1010 راه اندازی کرده است. ادارات که بسیار ارزشمند است، زیرا امروزه پلیس در اقشار کوچک اجتماعی، در بستر زندگی مردم، در تماس مستقیم با مردم در کلانتری، پاسگاه، مشاوره و در نتیجه کمک به مردم حضور موثری دارد. برای برقراری ارتباط

وی خاطرنشان کرد: پلیس در مراکز منطقه 50 مرکز مشاوره شامل تحصیل، ازدواج، مسائل خاص خانواده دارد و تلاش می کند با استفاده از روانشناسان مجرب در این زمینه به نتایج مثبتی دست یابد. “روانشناسی” – مشاوره برای اقشار مختلف، از جمله آنهایی که از جامعه خارج شده اند، برای ایجاد هماهنگی اجتماعی – انضباطی. در واقع با تلفیق انضباط اجتماعی با جرم و جنایت، به دنبال تقویت اعتماد به نفس، استقلال و همچنین قدرت مبارزه با مشکلات مردم، کمک به شناسایی آنها، ارتقای رشد فکری آن افراد و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه هستیم. . کمک کنیم این در واقع گامی به سوی عدالت اجتماعی است.

حاجیان با اشاره به اینکه پلیس در خصوص موضوع خانواده از نظر بومیان نیز تحقیقات انجام داده است، تصریح کرد. خانواده های ناامن فراهم می شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی، تعداد اقشار آسیب پذیر در مناطق از دیگر اقدامات این معاونت بود که در این راستا به اقشار آسیب پذیری که ممکن است وارد صحنه جرم شوند توجه ویژه ای شد. به آنها پرداخت شد.

وی گفت: ما کنترل ویژه ای بر سارقان داریم.

حاجیان معتقد است که همه جوامع جهان نیازمند رویکرد مشورتی هستند – کمک به مشکلات، اگر این رویکرد توسعه یابد، در آینده مراکز جرم و جنایت تخم خود را از دست خواهند داد و جامعه جنایی کاهش خواهد یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی کل انتظامی استان به جنگ «نرم» نیز اشاره کرد و گفت: امروز در دنیا یک جنگ نرم شناختی اتفاق افتاده است، نسبت به رفتارهای مجرمانه پلیس برخورد ناخودآگاه دارند. اقدامات دفاعی برای جلوگیری از تسلیحات سازمان های جنایتکار در جهان، تشخیص دشمن بسیار امکان پذیر است.

وی افزود: امروز باید توانمندی های پلیس در فضای مجازی گسترش یابد. از این حیث با حضور در این حوزه با تولید محتوا در این حوزه به مردم کمک می کنیم تا در بحث جنگ نرم نقش موثری داشته باشند. از این رو شبکه های اجتماعی را راه اندازی کرده ایم تا مردم در بستر شبکه پلیس با ما ارتباط برقرار کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی کل کشور ادامه داد. پلیس هوشمند باید در بحران ها، شیوع جرم و جنایت نقش موثری داشته باشد و در مسائل سابقه دار معقولانه عمل کند. چرا که امنیت محصولی است در معرض خطر سیاست حوادثی مانند فقر و بیکاری، نادیده گرفتن افراد – سیستم ها یا سیستم های ناکارآمد اجتماعی که نمی توانند زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم کنند و نگاه پلیس مسبوق به سابقه است. تماشا و باید به دنبال علل آسیب های اجتماعی در رویدادهای اولیه باشند.

وی گفت: زمانی که امنیت در خطر است، ظرفیت توسعه جامعه کاهش می یابد، امروز پلیس نیاز به رویکردهای مثبت دارد چرا که روابط اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است. «نظم و امنیت اجتماعی اساس توسعه است. می تواند حکومت کند در کشوری با انسجام اجتماعی، نظم اجتماعی می تواند به توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی نظم جهانی کمک کند. امروزه بخش امنیتی در حال کوچک شدن است، فضا به سمت بخش نرم افزارهای امنیتی تغییر می کند و همگرایی سیستم ها در بخش نرم افزار بسیار مهم است. اگر سیستم ها همگرا باشند، افراد فردی در آن تعریف شوند، و جامعه به عنوان یک سیستم پویا در نظر گرفته شود، و زیرسیستم ها نیز کار خود را به خوبی انجام دهند، نظم در جامعه برقرار می شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد که مجرمان باید روند اجتماعی شدن را طی کنند و به جامعه بازگردند. ساختار مکانیسم اجتماعی شدن قربانیان باید تعریف شود.

انتهای پیام: