استان ها

ادبیات جنگ بدون مرز است و موجب ایجاد امید در نسل جوان می شود

ادبیات جنگ حد و مرزی نمی شناسد و در نسل جوان امید ایجاد می کند

پژوهشگر ادبیات پایدار گفت: ادبیات جنگ حد و مرزی نمی شناسد و ثبت و حفظ خاطرات آن روحیه امید و سربلندی را در فرهنگ ایستادگی و مقاومت تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سرگرمی برای همه از قزوین. دوشنبه شب مراسم افتتاحیه کتاب «روزهای سرچشمه» نوشته روح الله شریفی، داستان زندگی پیام آور و راننده شهدا، غلامحسن حداد، با حضور ولی فقیه و آیت الله عابدینی برگزار شد. امام جمعه قزوین، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، هاشمی معاون وزیر رهبری، مرتضی سرهنگی پژوهشگر ادبیات پایداری، معاون سیاسی امنیتی استاندار کبیر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فائز . استان قزوین؛ رئیس حوزه هنری امام کولی استان، اسماعیلی مدیر کل بنیاد شهید استان، اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های استان و جمعی از هنرمندان و خانواده‌های شهدا در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین حضور یافتند. محل.

image_2022_11_14-20_58_49_317_Y2m

مرتضی سرهنگی از فعالان ادبیات پایداری در این مراسم گفت: «این کتاب می تواند سرآغاز کارهای بهتری در حوزه حراست باشد.

او اعلام کرد. «همه جنگ‌ها در روز معینی شروع می‌شوند و در زمان مشخصی پایان می‌یابند، اما دامنه مطالعات آن سال‌ها و قرن‌ها ادامه دارد.

این پژوهشگر ادبیات پایدار خاطرنشان کرد: کتاب های ادبیات جنگ به ما کمک می کنند تا دنیای جنگ را بهتر بشناسیم و بر افتخارات خود تکیه کنیم.

سرهنگ اعلام کرد. پس از جنگ آلمان گروهی برای جمع آوری خاطرات جنگ ایجاد کرد و روس ها نیز انجمن نویسندگان جنگ را تأسیس کردند و در بوسنی نیز انجمن دستاوردهای جنگ را فعال کردند و 101 کتاب نوشتند. خاطرات و برای آن به زندان رفتند و این موارد نشان می دهد که اگر چیزی از جنگ نوشته نشده است انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است و باید به تحمل جنگ امیدوار بود.

image_2022_11_14-21_14_18_840_yE0

«سربازان جنگ پیر می شوند، اما جهان را ادبیات جنگ جوان نگه می دارد و کتاب «دا» خاطرات خانم سیدزهرا حسینی 17 ساله است و امروز که بیش از 50 سال دارد. ; این خاطرات هنوز زنده هستند

سرهنگ گفت: «ادبیات جنگ حد و مرزی نمی شناسد و این ادبیات همدمی جز جنگ ندارد، بلکه ادبیات امید هم هست و ما سعی می کنیم آن را حفظ کنیم، زیرا ارزش جنگ را برای ما آشکار می کند و اگر آن ارزش شناخته شود؛ این ادبیات، ادبیات جنگ است. خواهیم فهمید که چگونه آن را ذخیره کنیم..

این مراسم با قرائت ممتاز کشوری سید مصطفی حسین آغاز شد و مورد استقبال هنرمندان و خانواده های معظم شهدا قرار گرفت.

image_2022_11_14-22_1_8_713_uak:

در ادامه افتتاحیه کتاب «روزهای پیام باری» اثر روح الله شریفی انجام شد.

انتهای پیام





آیا این خبر کمکی کرد؟

بر اساس نتیجه 0: رای دادن به و 0: رای مخالف