استان ها

توجه به بوم گردی موجب توسعه و عمران مناطق روستایی می شود

به گزارش خبرگزاری «سرگرمی برای همه» قزوین. به مناسبت دهه مبارک فجر مجتمع بوم گردی روز سه شنبه با حضور میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و نصرتی مدیرعامل بنیاد کسب و کار امید افتتاح شد. از روستای الولک قزوین شروع شد.

محمد رئوفیان در این مراسم اعلام کرد. روستای الولک یکی از مناطقی است که: جاذبه های گردشگری بسیاری از محصولات باغی و کشاورزی خود را دارد، دست ساز و تولید عروسک ها جاذبه های محلی ثبت شده ملی می توانند گردشگران را به این منطقه جذب کنند.

image_2022_2_8-14_12_3_893_AuM:

وی خاطرنشان کرد. این اقامتگاه بوم گردی با مساحت 1200 متر و زیربنای 001100 متر مربع دارای 11 اقامتگاه با ظرفیت 46 نفر می باشد.

رئوفیان گفت. «رستوران سنتی این مجموعه بوم گردی گنجایش بیش از 70 نفر را دارد که سعی شده با حفظ ساختار روستایی بنا از جمله اجاق ها و بالکن های سنتی، اتاق های سنتی جذابیت این مجموعه را افزایش دهیم.

سرمایه گذار: بخش خصوصی: او به تفصیل پرداخت. خدمات در این مجموعه فرض شده است گردشگری معرفی، و ما – شماره قادر به کار نیست اتاق هایی را آماده کرده ایم که برای این گروه نیز قابل استفاده است.

رئوفیان یادآور شد. مجتمع بوم گردی «اله بوم» در روستای الولک در 12 کیلومتری شهر قزوین احداث و 5 ساختمان برای راه اندازی خریداری و تعدادی بلوک با مصالح بومی بازسازی شد. معماری: در روستا انجام شد.

image_2022_2_8-14_11_40_882_mJ5:

او گفت. «سه باب اقامتگاه 12 اتاق، سه واحد VIP، ویلایی لوکس، دو واحد ویژه معلولان با امکانات ویژه فراهم کرده ایم تا همه افراد بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

سرمایه گذار بخش خصوصی این مجتمع اشاره کرد. امکانات زمستانی به صورت سنتی از جمله صندلی برای ایجاد فضایی کاملا سنتی در نظر گرفته شده است و برخی از اتاق ها مجهز به تشک و برخی دارای تخت هستند و از مهمانان رستورانی با غذاهای محلی پذیرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه این مجموعه نیز در اولویت برنامه ها قرار دارد که در این راستا زمینی به مساحت 5.5 هکتار پیش بینی شده است که در آن مزرعه گردشگری ایجاد می شود. محصولات زراعی و برای تولید و عرضه در محل می توان آن مساحت را تا 20 هکتار افزایش داد.

image_2022_2_8-17_47_53_850_cWz:

رئوفیان گفت. «در روستای الولک صنایع دستی خوب، لبنیات، غذاهای سنتی به ویژه کوزه های پنیر خانگی داریم. این روستا معروف است که می تواند برای گردشگران جذاب باشد که در برنامه پذیرایی ارائه شده است.

او گفت. امیدواریم با ریزگردها از روستاهای نمونه گردشگری بتوانیم استخدام: و: اقتصاد: به روستاها و مردم محلی کمک کنید.

انتهای پیام: